Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Tokfrans skrev 2015-06-24 11:33:24 följande:
    Lite sent nu väl eller ser du han än?
    Nej jag har ingen vetskap om vem det är, men man kan ju alltid beskriva personen och handlingen samt vart det ägt rum.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-24 11:52:29 följande:
    Inget kommer ändras för att man ältar.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 11:54:22 följande:
    Åsikter måste man få ha. Detta är trots allt ett diskussionsforum.
    Har du inte haft det fria ordet eller har någon anmält dig?
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 12:01:50 följande:

Spekulation: verkar som agendan med tråden är att peka på hur anmälningshysteriska gemene man är kring sådant här, även om det rör sig om något i gränslandet och som lika gärna kan vara ett oskyldigt kärleksuttryck från en förälder till ett barn. Kanske en puss på munnen på ett barn som enligt normen uppfattas som lite för gammalt eller liknande.

Hahah, ni är ju helt omöjliga.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 12:04:23 följande:
    Fast är det verkligen skitsaker,tycker du,när ett barn (eller en ungdom för den delen) blir utsatta för sexuella övergrepp?
    Det är du nog ensam om att tycka,i så fall.
    Nej, det är ingenting jag påstått.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 12:13:42 följande:
    Det är ju du själv som lämnar det hela öppet för spekulation så! :)
    Verkligen inte, jag hade förväntat mig ett lite mer sakligt bemötande.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 12:17:20 följande:
    Men hur ska vi kunna föra en saklig diskussion när du inte ens vill förtydliga dig och försöka svara på frågor som vad det är vi ska diskutera,vad du såg osv?  
    Kort sagt,sakfrågan.
    För det är väl egentligen det det handlar om. Om det du såg var ett sexuellt övergrepp eller ej,och om du har handlat rätt eller fel?
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 10:23:31 följande:
    För att kunna ställa adekvata frågor måste man givetvis först uppfatta sakfrågan.
    Men vad är sakfrågan då?
    Om det hade varit en eller två st som inte hade uppfattat den,men det verkar ju inte vara någon här som har förstått vad sakfrågan är.
    Så då är det kanske du som borde förtydliga dig litegrann. Inte vi andra som har problem med läsförståelsen.
    Jag har redan skrivit att det var oklart om det var ett övergrepp. Det förvånar mig att inte enda enda person här begriper skriven text.
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 12:23:18 följande:
    Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

Vart står de att de va oklart?
    Bli inte upprörd nu, men vi får fortsätta senare.
  • Anonym (nn)

Jag har tyvärr inte tid att svara på exakt alla frågor. Om ni har någonting mer vettigt att tillföra så kan vi ta en diskussion.

• Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 15:19:39 följande:
    vi har massa, men du är inte vettig nog att kunna svara så.

Du kan ju börja med att svara på frågorna så kan vi alla ha en mer vuxen diskussion. skit bra right? Flört
    Jag skrev, att jag inte har tid.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen