Inlägg från: MammAmma |Visa alla inlägg
  • MammAmma

Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?

villbaraveta skrev 2015-06-25 10:25:52 följande:

Usch vad glad jag är att inte vara tillsammans med någon som du!! Ni kan alltid få fler barn, men du kan aldrig få tillbaka din fru, dessutom får ditt barn växa upp utan sin mamma.

Partners går att ersätta, ett nytt barn kan inte ersätta det barn man förlorat.
  • MammAmma
    villbaraveta skrev 2015-06-25 14:43:16 följande:

Men partners är förbrukningsvara? Man kan inte få tillbaka någon av dem, men du kan få nya barn, där är skillnaden.Nej, men hur vet hen vilket rum barnet är i, hen kanske få leta hur länge som helst och riskerar sig själv och alla andra. Hade min man hittat mig först, så ja, hade han hittat barnet först men inte visste vart jag var, då skulle han såklart tagit ut barnet först. Men jag tycker det är förjävligt att tänka "äh, mitt livs kärlek får dö, för ungen ska ut!".

Jag hade nog mått sämre om min partner dog än barnet.Alla tycker olika.Eh, va? Så ditt livs kärlek går att ersätta, men inte barnet? Du kan få nya barn, men sitt livs kärlek hittar man inte ofta.

Du har inte egna barn?
  • MammAmma
    villbaraveta skrev 2015-06-25 21:20:43 följande:

Nej, det har jag inte. Jag är inte mammamaterial och inte så speciellt glad i barn, så tänker inte skaffa :)

Det förklarar varför du inte fattar grejen.
  • MammAmma
    villbaraveta skrev 2015-06-25 21:42:52 följande:

Att min partner lätt skulle offra mig utan att jag har "bett" om det eller släppt själv, nej, det förstår jag verkligen inte. Hade jag haft barn själv hade jag kanske släppt först, vad vet jag.

Men hade min man släppt först och offrat mig som något utbytbart som ni kallar det, nej...

För mig är det en självklarhet och jag skulle inte kunna klandra en partner som offrade mig för sitt barns skull - jag skulle göra samma sak.
  • MammAmma
    villbaraveta skrev 2015-06-25 22:09:03 följande:

Det hade ju inte jag gjort, men men :)

Nej, men sen kan du ju inte sätta dig in i hur en förälder älskar sitt barn. Det är helt annorlunda mot kärleken man hyser för en partner. Inte större eller starkare nödvändigtvis, men annorlunda, och varvat med en kraftig beskyddarinstinkt och ja, även pliktkänsla.
Svar på tråden Ni som säger att barnen kommer före eran partner!?