Inlägg från: Upptagenmeninte |Visa alla inlägg
  • Upptagenmeninte

Talar först och tänker sen

Det låter som en väldigt osympatisk och otrevlig partner. Snudd på att man kan tolka det till att han är hotfull också!

Jag hade lätt lämnat en partner som hotar mig. Jag må leva i kärleksbrist och utan kel och sex, men inte fasen skulle jag gå med på att leva under hot. Ta dig ur förhållandet, medan du kan. Han låter rent ut sagt som en idiot.

• Upptagenmeninte
    Anonym (klumpen) skrev 2015-06-23 15:47:58 följande:

Ja han kan vara hotfull och lägger hand på mig... Jag är rädd för han ... han kan bli aggressiv. Han förstår inte mig...
    Men varför i hela fridens namn är du ihop med något dylikt?
    Lämna honom, lämna honom, lämna honom.

Helt seriöst. Lämna honom medan du kan. Ju längre du väntar, desto svårare kommer det bli att bryta upp. Särskilt om ni hinner få barn ihop eller något.

Stanna aldrig i ett hotfullt förhållande med en agressiv partner som försöker tysta dig, försöker kontrollera dig och försöker få dig att ändra på DIG. Du är bra som du är. Det är inte han.

Lämna honom.
  • Upptagenmeninte
    Anonym (klumpen) skrev 2015-06-24 15:16:17 följande:
    ...Han har fått mig genom dessa år att tro att han är mitt allt. Att jag inte skulle klara mig utan honom. ... gjort så att min familj tagit avstånd ...påstår att utan han skulle jag hamna på gatan och att ingen i min familj egentligen bryr sig om mig, 
    Så typisk och "by the book" hjärntvätt och medvetet uppstyrt så du ska bli beroende och "fast".

Med tiden kommer han att bli värre. Ju längre du stannar, desto mer vet han att han har dig under kontroll. Du får inte prata, helst inte tänka, och absolut inte tro att någon annan brys sig om dig. Han börjar misshandla dig mer och mer (om han inte gjort det redan).

Ju mer du vänjer dig vid slagen, desto hårdare kommer han att slå. Och oftare.

Ta dig i kragen och bryt tvärt. Det finns ingenting hos honom som du behöver. Sök stöd hos din familj, jag är övertygad om att de tar emot dig med öppna armar om du berättar att du ska lämna din misshandlande och överkontrollerande man som försöker hjärntvätta dig.

Tar inte familjen emot dig, så gör någon kvinnojour det. Sluta grubbla över det, du kommer att klara dig mycket bättre utan honom.

Med honom har du bara en bedrövlig framtid att se fram emot.
  • Upptagenmeninte

Om historien inte är updiktad så finns ju inget tvivel om att du måste lämna honom. Det är bara att bryta, helt och totalt, och lämna honom. Skit i eventuella konsekvenser, ingenting kan ju ändå vara värre än att få resten av livet förstört genom att fortsätta vara med honom.

Jo, kasta din telefon och köp en ny. Han kan ju mycket väl ha installerat något spion-program på den (om han på något "konstigt" sätt vet allting).

Svar på tråden Talar först och tänker sen