• Pyltet

    Vi som plussat med IVF Bf: feb/mars

    plussade äntligen idag efter vår andra ivf försök. Överlycklig och orolig samtidigt. FI MA v.17 sist????. Håller tummar och tår att det håller hela vägen. Vill gärna höra era historier, vilken klinik, när plussade ni, vilket försök... Osv

    / Kram

  • Svar på tråden Vi som plussat med IVF Bf: feb/mars
  • Lantlollan
    Lantlollan skrev 2015-07-03 10:14:13 följande:

    Åh, här hoppar jag gärna in!!

    Försökt sedan juli 2012. En naturlig graviditet i februari 2014 som slutade i tidigt missfall. Utredning under 2014, påbörjade IVF 2015. Första insättningen i februari (2-dagars) tog sig inte. Andra insättningen i mars (5-dagars FET) tog sig, men blev tidigt missfall. Nu har vi preciiiiis plussat igen (igår) med andra och sista blastisen vi hade i frysen. 7dp5dfet.


    ..glömde säga att vi går på IVF-kliniken i Stockholm. Har fått tid för VUL den 5/8, om det klarar sig så långt. Kliniken har nämligen semesterstängt till den 3/8. Funderar på att boka ett tidigt VUL på egen hand innan dess. BF är 13/3, fast det känns fånigt att redan räkna ut det. Tungan ute
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 10:19:09 följande:

    ..glömde säga att vi går på IVF-kliniken i Stockholm. Har fått tid för VUL den 5/8, om det klarar sig så långt. Kliniken har nämligen semesterstängt till den 3/8. Funderar på att boka ett tidigt VUL på egen hand innan dess. BF är 13/3, fast det känns fånigt att redan räkna ut det. 


    Vad roligt, Grattis till plusset.

    Jag ska på Vul 3/8. Jag går till Huddinge kliniken. Har också funderat på om man ska boka privat. Men vi ska på semester och det är mycket på jobbet innan dess så jag tror inte att det blir av.

    Har du hunnit räkna ut Bf?
  • Lantlollan
    Pyltet skrev 2015-07-03 10:49:01 följande:
    Vad roligt, Grattis till plusset.

    Jag ska på Vul 3/8. Jag går till Huddinge kliniken. Har också funderat på om man ska boka privat. Men vi ska på semester och det är mycket på jobbet innan dess så jag tror inte att det blir av.

    Har du hunnit räkna ut Bf?
    Tack! 

    Ja, BF är 13/3 eftersom äl var 21/6 och insättning med 5-dagars den 26/6. Så det är ju tiiiidigt än!
  • trina

    Har någon annan problem med illamående? Jag mår ruskigt dåligt på förmiddagen. Får dock ingen hjälp av mvc eftersom det är "för tidigt" och de hänvisar till vårdcentralen (min vårdcentral måste man ringa kl 8 på morgonen för att få tid samma dag, går inte boka...)


  • Pyltet
    trina skrev 2015-07-03 16:42:01 följande:

    Har någon annan problem med illamående? Jag mår ruskigt dåligt på förmiddagen. Får dock ingen hjälp av mvc eftersom det är "för tidigt" och de hänvisar till vårdcentralen (min vårdcentral måste man ringa kl 8 på morgonen för att få tid samma dag, går inte boka...)


    Åh, jag kom sent till jobbet idag för att jag mådde så dåligt på morgonen, dels hormoner och dels för att inga kläder vill sitta som de ska nu när man är svullen.

    Hade knappt hunnit vara på jobbet i en timma innan illamåendet kickade så kraftigt att jag sprang på toaletten säker på att jag kommer spy ( har kräkfobi förresten).

    Det slutade med att min man fick hämta mig :/

    Liten bit mat hjälpte dock. Mitt tips är: Citronvatten, skorpor eller nötter. Småäta som barnmorskorna brukar säga :)
  • trina
    Pyltet skrev 2015-07-03 17:17:01 följande:
    Åh, jag kom sent till jobbet idag för att jag mådde så dåligt på morgonen, dels hormoner och dels för att inga kläder vill sitta som de ska nu när man är svullen.

    Hade knappt hunnit vara på jobbet i en timma innan illamåendet kickade så kraftigt att jag sprang på toaletten säker på att jag kommer spy ( har kräkfobi förresten).

    Det slutade med att min man fick hämta mig :/

    Liten bit mat hjälpte dock. Mitt tips är: Citronvatten, skorpor eller nötter. Småäta som barnmorskorna brukar säga :)
    Usch vad jobbigt! Tycker också att kräkas är riktigt vidrigt... Har som tur bara behövt göra det en gång. 
    Har salta kex, men eftersom jag ätit dem när det varit som värst mår jag nästan värre bara jag ser dem. Har associerat dem med att må riktigt dåligt. 

    Citronvatten kör jag med och har köpt tablett mot halsbränna (rekommenderad av apoteket) för det värsta stunderna. Släpper det inte så ska jag kontakta min vårdcentral i veckan iallafall.

    Blir ju galen av att inte kunna jobba på förmiddagarna. Sen får man tydligen inte köra bil på medicinen mot illamående vilket ställer till det för mig eftersom jag inte kan ta mig till jobbet utan bilen. Sen är chefen på semester och jag är lite "stand in" så det känns taskigt om jag skulle bli sjukskriven och det är lite för tidigt för att berätta för chefen om graviditeten. Har ju inte ens varit på ultraljudet ännu.
  • Amandalinnea

    Usch, har haft lite ljusbruna flytningar idag :( livrädd för att det ska övergå till blod. Ska man ringa bm eller ska jag avvakta?? :/

  • trina
    Amandalinnea skrev 2015-07-06 17:40:13 följande:

    Usch, har haft lite ljusbruna flytningar idag :( livrädd för att det ska övergå till blod. Ska man ringa bm eller ska jag avvakta?? :/


    Hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite :)

    Själv är jag sjukskriven en vecka framöver pga mitt illamående. Ska bli skönt att vila och förhoppningsvis kunna börja äta mat igen.. Fått medicin för åksjuka som ska hjälpa. Har gått ner i vikt snarare än upp, och är ju ändå i vecka 8!
  • Amandalinnea
    trina skrev 2015-07-06 18:39:33 följande:

    Hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite :)

    Själv är jag sjukskriven en vecka framöver pga mitt illamående. Ska bli skönt att vila och förhoppningsvis kunna börja äta mat igen.. Fått medicin för åksjuka som ska hjälpa. Har gått ner i vikt snarare än upp, och är ju ändå i vecka 8!


    Ja det har du rätt i :)

    Usch då! Krya på dig! Hoppas verkligen du får vila upp dig ordentligt :) jag mår också extremt illa på morgonen men sen går det över under förmiddagen. Jag jobbar första dagen efter semestern idag och känner mig lite snurrig och trött, men bm sa att jag har lite lågt blodtryck så det beror nog på det ;)
  • Amandalinnea

    Jag har fått en telefontid hos bm idag. Hade pyttelite ljusbruna flytningar igår med..

    Men det som gör mig mest orolig är att min symtom har avtagit.. :( vaknade upp i morse och brösten ömmade typ ingenting och molvärken var knappt märkbar.. Känns hopplöst just nu! Någon mer som har varit med om liknande?

  • trina
    Amandalinnea skrev 2015-07-08 08:13:35 följande:

    Jag har fått en telefontid hos bm idag. Hade pyttelite ljusbruna flytningar igår med..

    Men det som gör mig mest orolig är att min symtom har avtagit.. :( vaknade upp i morse och brösten ömmade typ ingenting och molvärken var knappt märkbar.. Känns hopplöst just nu! Någon mer som har varit med om liknande?


    Jag hade blodiga flytningar för ett par veckor sedan men de avtog. Och nu är det ju ingen tvekan om att jag är gravid haha.

    Det är nog ingen större fara ska du se :) Men det är ju bra om du får hjälp att kolla upp det!
  • Amandalinnea

    [quote=75503506][quote-nick]trina skrev 2015-07-08 08:46:31 följande:[/quote-nick]Jag hade blodiga flytningar för ett par veckor sedan men de avtog. Och nu är det ju ingen tvekan om att jag är gravid haha.

    Det är nog ingen större fara ska du se :) Men det är ju bra om du får hjälp att kolla upp det![/quote

    Oke, va skönt att det inte var någon fara för dig :)

    Jag pratade nyss med bm och hon sa att jag inte skulle oroa mig :) jag förstod nästan att hon skulle säga det men det är ändå skönt att höra :) plus att mina ömma bröst och molvärken är tillbaka, så jag pustar ut igen :)

  • Lantlollan
    Amandalinnea skrev 2015-07-08 11:33:37 följande:

    [quote=75503506][quote-nick]trina skrev 2015-07-08 08:46:31 följande:[/quote-nick]Jag hade blodiga flytningar för ett par veckor sedan men de avtog. Och nu är det ju ingen tvekan om att jag är gravid haha.

    Det är nog ingen större fara ska du se :) Men det är ju bra om du får hjälp att kolla upp det![/quote

    Oke, va skönt att det inte var någon fara för dig :)

    Jag pratade nyss med bm och hon sa att jag inte skulle oroa mig :) jag förstod nästan att hon skulle säga det men det är ändå skönt att höra :) plus att mina ömma bröst och molvärken är tillbaka, så jag pustar ut igen :)


    Skönt att höra!
  • Pyltet

    Är det någon mer dom inte känner sig gravid trots en massa symptom?

    Jag mår illa och känner mig konstant trött men trots det så känns det ganska tomt i magen. Har inte haft några blödningar eller tecken på missfall.

    Magen känns bara inte lika uppblåst som det har gjort de första två månaderna. Är nu i vecka 11.

Svar på tråden Vi som plussat med IVF Bf: feb/mars