Inlägg från: Anonym (regelbundet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (regelbundet)

Trappstädning/ Hyreshus

En gång i veckan är väl rimligt att det blir städat. I huset jag bor är det också ett kommunalt företag som sköter städningen och kommer en gång i veckan. Det slarvas ibland, kan gå 2-3 veckor ibland mellan gångerna. Dom sopar och torkar golv, ibland torkar dom inte och det märks när fläckarna på golven inte försvunnit när dom varit här. Trappstädning ingår i hyran så det ska skötas regelbundet. Blir less när det slarvas när jag betalar en viss % för att det ska utföras.

• Anonym (regelbundet)
    Butterscotch skrev 2015-06-24 18:59:50 följande:
    Vet inte om det finns något "borde", nån gång i veckan skulle jag personligen tycka men det är ju baserat på var just min smärtgräns går. Att köpa tjänster kostar pengar, så frågan kanske är hur mycket hyresgästerna är beredda att betala för bättre städning?
    Hur menar du, att hyresästerna är beredda att betala för bättre städning? Jag vet inte ens hur mycket jag betalar och hur ska jag kunna påverka kostnaden? Ska jag ringa värden och säga att jag vill inte betala den summan jag betalar idag för jag tycker städningen är undermålig vissa veckor?
Svar på tråden Trappstädning/ Hyreshus