Min dotter..
Tyvärr är du nog körd men fortsätt att kämpa. Spar all dokumentation för din dotter kommer att börja genomskåda detta när hon blir äldre. Då kan du visa att du har stått upp för din dotter.
I detta finns det ingen jämlikhet eller barnets bästa i fokus, endast en part och en partisk handläggare på soc.
Försvara din delade vårdnad, begär ut papper på detta från skatteverket.
Kontakta en advokat och få hjälp att hålla kvar din dotter i din hemkommun. Skulle ditt ex. Flytta gör du en anmälan till polis och soc för olaga frihetsberövande-vilket är definitionen.
Vårda de stunder du får med din dotter, umgås och behandla henne som en prinsessa. Baktala inte ditt ex. Framför din dotter. Var nykter när du träffar din dotter, håll ditt hem rent och städat. Stressa inte in nya kvinnor i ditt barns liv även om ditt ex förmodligen gör det med nya män. Ha många vänner runt dig, visa att du har ett nätverk och stöd runt dig och din dotter-det är viktigt om något händer.
På mig framstår du som en bra förälder, men det är din historia-inte hennes. Där ligger problemet. Begär en annan handläggare, hänvisa till att du inte känner att barnets bästa ligger i fokus.
Marks kommun figurerar ofta i pressen och verkar ha en helt ofungerade ledning och socialtjänst.
Lycka till, fortsätt kämpa.
Ps. Micke alonzo (ksmb) tror jag skrev en bok om just detta, han kämpade flera år för rätten att umgås med sina barn. Ds