För låg vilopuls?
Jag är en lite otränad men normalviktig tjej på 28 år. Jag har en vilopuls på 47 vilket oroar mig mycket. Är det verkligen normal att ha så pass låg puls när konditionen inte är på topp?
Jag är en lite otränad men normalviktig tjej på 28 år. Jag har en vilopuls på 47 vilket oroar mig mycket. Är det verkligen normal att ha så pass låg puls när konditionen inte är på topp?
Jag har perioder där jag promenerar mycket och kan utan problem gå 6km i rask takt utan att bli slut. Det kanske inte säger så mycket om min kondition dock. Lever väl inte supernyttigt alltid men mankanske kan ha god kondition utan att träna nämnvärt?
Min puls har blivit lägre sen jag slöt att röka för snart 3 år sedan, så det har nog påverkat. Då låg den på ca 80 om jag inte minns helt fel. Så 47 för mig känns ju galet lågt.. Man ligger och känner efter och undrar om hjärtat stannat helt! Har haft låg puls ganska länge, vad jag kan minnas över ett år. Även om den ibland kan vara lite högre så är den sällan över 55 när jag vilar.