• Anonym (Baranyfiken)

Är gräset någonsin grönare på andra sidan?

OBS innan folk blir arga så vill jag bara förtydliga att jag INTE nödvändigtvis syftar på otrohet med denna frågan utan det kan lika gärna vara så att man hittar en ny partner tätt inpå att det tog slut med den andra.

Men jag är bara nyfiken på det gamla goda ordspråket "gräset är aldrig grönare på andra sidan", ni som har personliga upplevelser av detta, hur har det varit för er, har gräset varit grönare på andra sidan?
    Hur såg relationen ni lämnade ut?
    Var den nya bättre?

Svara gärna oavsett om den nya relationen kom till genom otrohet eller ej, är intresserad av frågan som sådan och lämnar den moraliska frågeställningen därhän.

• Svar på tråden Är gräset någonsin grönare på andra sidan?
  • Zarch

Handlar inte alltid om att "gräset är grönare på andra sidan" utan snarare om att den andra är ett motsymptom på den tidigare.

Har du haft en galen musiker som dricker Jack Daniels till frukost så har man efter det tagit en ordentlig pöjk med sunt leverne osv. Fast det kanske snarare handlar om rebounds? Tror att det kan se ut lite så för många, tog bara exempel här ovan. Är ingen "maneater".

• Kastrullresan

Jag har själv upplevt gräset grönare på andra sidan. Kanske inte alla dagar och i alla situationer men på det stora hela så JA! Det säger jag nu med 20 års facit.

• Anonym (Ja)

Javisst kan det vara det. Jag gjorde slut med min sambo efter sex år för en annan kille som jag känt i några år. Det hade inte hänt något mellan oss men jag hoppades att han skulle vara intresserad. Det var han och nu är vi gifta och väntar första barnet efter sju år tillsammans. Mycket stabilt och lyckligt förhållande.

• Anonym (Min)

För mig var gräset grönare på andra sidan.

• Fool

Gräset kan mycket väl vara grönare på andra sidan, det är inte alltid man prickar rätt i sitt partnerval. det tar ett tag innan man lär känna en annan människa tillräckligt väl för att avgöra om man vill dela sitt liv med personen, dessutom kan människor och känslor förändras med tiden.

Dock är vi människor oxå experter på att ljuga för oss själva när det finns något vill gärna vill ha, speciellt under en förälskelse så blir vi ofta fartblinda, förnuftet och konsekvenstänket sätts ur spel och man beter sig som en pundare. Då är det lätt att intala sig själv att gräset är så mycket grönare på andra sidan trotts att man egentligen inte vet det, för ärlig talat så vet man inte om man passar ihop förrän man lev tillsammans i den gråa vardagen ett tag.

Det är då oxå väldigt lätt att se ner på sitt nuvarande förhållande och tycka att gräset är grönare på andra sidan eftersom den ter sig så tråkig i jämförelse med den nya drömvärlden man vävt kring den andra som ofta handlar om ens egna förhoppningar och drömmar man har och inte nödvändigtvis om hur personen verkligen är. Frågan är bara vad som händer när förälskelsen lagt sig?

• Anonym (rutan)

Jag träffade en kille på krogen som jag fattade tycke för, var då ihop med en annan. Tog mina chanser med han jag just hade träffat och gjorde slut med min kille (innan något hade hänt mellan mej och den nya). Idag är jag gift med den nya och har en son. Fick reda på senare att mitt x hade varit otrogen länge då redan, så i mitt fall var gräset grönare på andra sidan.

Svar på tråden Är gräset någonsin grönare på andra sidan?