Jag har tagit tiggarna i försvar under lång tid.
Nu är jag tröt på dessa personer. Tiggarna bryter mot flera lagar, framförallt ang boende på förbjuden plats, skiter i park o natur samt hugger ner träd för att elda.
Tiggarna kostar oss pengar ! Ni som vill ha tiggare, ta då solidariskt kostnaden.
men jag vill inte ha dessa i Sverige, anser att dessa förstör vårt land.
Se hur illa deras barn far som får bo i bilar och gamla trasiga husvagnar. Ibland aldrig gå ut under dagen när familjen är och tigger.
Gör som i England, där är det förbjudet att tigga OM du inte innehar pass från Storbritannien . Har du svenskt pass OK att tigga.
Tycker att Sverige skall införa visum för alla personer från Rumänien, Bulgarien och andra länder där vi VET att tiggarna säger att dom kommer ifrån.
Det är ofrånkomligt att tiggarna tar pengar från andra aktiviteter i Sverige.
Vi får avstå saker för att tiggarna skall få hjälp.
Vill inte säga att det är orsaken, men se hur illa det blir med ambulansen under sommaren i sydöstra Sverige ! Ambulanser stängs av pga personalbrist, vi kan alltså inte betala en marknadsmässig lön till personalen. Gamla och handikappade får det sämre.
Om vi lägger ihop alla pengar som flyktingar och tiggare kostar oss i Sverige, så tror jag inte många vill ha detta problem.
Säg inte att vi är ett rikt och välmående land, vi HAR VARIT detta men idag är vi långt ifrån ett rikt land Sverige spelar i den nedre divisionen, vi är ett fattigt land.
Sätt stopp för tiggare och invandrare !!!!