• Anonym (TS)

    Bjuda ut en tjej på dejt?

    Kan man i Sverige gå fram till en okänd tjej i en affär eller på gatan fråga rakt ut om hon e singel & ifall tjejen skulle vilja gå på dejt & ge numret?

    Som ensam kille känns det som det enda sättet att få en tjej i vardagen.

  • Svar på tråden Bjuda ut en tjej på dejt?
  • Anonym (självfallet!)

    Klart du kan! Finns säkert vissa som inte skulle uppskatta det, men alla är ju olika! Jag hade blivit jätte glad, det hade gjort min dag även om jag skulle tackat nej då jag har pojkvän :)

  • Upptagenmeninte
    Anonym (TS) skrev 2015-06-29 12:33:36 följande:

    Som ensam kille känns det som det enda sättet att få en tjej i vardagen.


    Ändra på din vardag så du springer på mer tjejer. Gå en kurs, börja med en hobby/sport?

    Om du i din vardag jobbar på en mansdominerad arbetsplats och inte har några vardagsaktiviteter där du kommer att träffa/interagera med tjejer... Så blir det ju svårt att "få en tjej i vardagen" (om du inte har någon kontaktyta i vardagen där tjejer finns).
  • Anonym (singel okänd tjej)
    Anonym (TS) skrev 2015-06-29 12:33:36 följande:

    Kan man i Sverige gå fram till en okänd tjej i en affär eller på gatan fråga rakt ut om hon e singel & ifall tjejen skulle vilja gå på dejt & ge numret?

    Som ensam kille känns det som det enda sättet att få en tjej i vardagen.


    Beror väl på hur du gör det. På mig har bara sliskiga förortskillar testat att göra så och det har väl inte inte riktigt varit en succé kan man väl säga. Men det hindrade inte killarna att gå vidare och göra ett nytt försök på nästa tjej 2 meter bort på tunnelbaneperrongen..förr eller senare så nappar väl någon, även om denna tjej knappast kan känna sig speciellt utvald..
  • Anonym (B)

    Det funkar säkert på vissa.

    Så länge du är artig och accepterar ett nej tack utan tjat och sura miner har du ingenting att förlora.

  • Anonym (TS)
    Anonym (B) skrev 2015-06-29 14:21:25 följande:

    Det funkar säkert på vissa.

    Så länge du är artig och accepterar ett nej tack utan tjat och sura miner har du ingenting att förlora.


    Så tänker jag också, men tänk om det går 20 tjejer för ett nummer? Herregud, är det så Sverige funkar nuförtiden?
  • Upptagenmeninte
    Anonym (TS) skrev 2015-06-29 16:22:34 följande:
    Så tänker jag också, men tänk om det går 20 tjejer för ett nummer?
    Menar du att du tror att du skulle "få napp" på i snitt var 20:e tjej som du random delar ut telefonnummer till på stan?

    Jag tror snarare du får korrigera den siffran till ett napp per 2000 nummer du delar ut. Knappt ens det, men det beror ju på hur du ser ut och hur du beter dig (hur charmig du är och så).
  • Anonym (TS)
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 16:39:09 följande:
    Menar du att du tror att du skulle "få napp" på i snitt var 20:e tjej som du random delar ut telefonnummer till på stan?

    Jag tror snarare du får korrigera den siffran till ett napp per 2000 nummer du delar ut. Knappt ens det, men det beror ju på hur du ser ut och hur du beter dig (hur charmig du är och så).
    Som sagt - kontaktar dom på ett artigt sätt, till exempel: Hej, vad heter du? Är du singel? Vill du ta en fika med mig någon dag? ... *Nummer*

     
  • Upptagenmeninte
    Anonym (TS) skrev 2015-06-29 17:15:22 följande:
    Som sagt...

     
    Prova, kör hårt, och bokför resultatet. Återkom om en vecka med lägesrapport.

    Det vore riktigt intressant (på riktigt alltså).
  • Anonym (TS)
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 17:22:59 följande:
    Prova, kör hårt, och bokför resultatet. Återkom om en vecka med lägesrapport.

    Det vore riktigt intressant (på riktigt alltså).
    Inte nu, men kanske om några månader då jag har bantat bort mina kilon... Måste vara snygg vet du :p
Svar på tråden Bjuda ut en tjej på dejt?