• dweia

Avsluta enskild firma

Har suttit och läst fram och tillbaka nu på diverse sidor men vet ändå inte riktigt hur jag ska göra och undrar om det är någon som vet.

Jag har en enskild firma som frilansare men har inte har bedrivit någon verksamhet på ett par år nu och känner att det är läge att avsluta. Jag har redan deklarerat för det sista året då jag bedrev verksamhet och eftersom det bara var en frilansverksamhet så har jag inga inventarier eller liknande. Det enda som finns är ett par tusenlappar på företagets konto.

Det borde inte vara så krångligt att avsluta firman men just nu går det bara runt i huvudet. Tips på hur jag enklast gör?

• Svar på tråden Avsluta enskild firma
  • dweia

Är det så enkelt? Skatteverket kommer inte vilja att jag gör någon typ av slutdeklaration då?

• dweia

Jo, jag har läst det där ...

Jag har deklarerat för den verksamhet jag har haft men de senaste tre åren (eller nåt) har jag inte haft någon verksamhet och därmed inget att deklarera för. Så om jag nu flyttar över de pengarna som finns på företagets konto (bara ett par tusen) så är det de jag måste deklarera för ... ?

• dweia

Det gör den inte. Jag har de senaste åren fått deklarera med pappersvarianten så att jag kan skriva ett meddelande till dem i rutan. Flört

Svar på tråden Avsluta enskild firma