• nihka

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Månadsgivare plus 10-20 kronor i koppar då och då.

• nihka
    Slickers skrev 2015-07-01 14:39:54 följande:

Jag brukar tänka så här: vill vi ha fler tiggare så ska man ge så mycket man kan. För varje skänkt slant blir det lite lite intressantare att kommhha hit. Annars tycker jag man ska engagera sig i organisationer som är verksamma på plats i Rumänien, t.ex hjärta till hjärta.

Jag brukar tänka så här: jag ger både på plats och här eftersom hjälpen på plats inte på långa väger räcker till, och så länge de fortsätter att komma hit påminns vi om det så fler hjälper till.
  • nihka

Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:29:50 följande:

Jaså?

Min

Jag 

jag

Den här tråden är inte till för dig. Den vänder sig till:
    Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • nihka
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:38:33 följande:

Ämnet är för viktigt att bara hjärndött svara på en korkad fråga.
    Bättre fråga vore varför sponsrar du kriminella ligor som förstör landet.

Inte många här skulle få för sig att sponsra en procentare men som hells angels som faktiskt inte kostar samhället nått men att sponsra yrkestiggarna som har kostat hundratals miljoner dom senaste fyra åren är vist inga problem.

Hoppar man över allt annat jag har adresserat det sista dygnet är detta hyckleri på hög nivå, ingen här skulle få för sig att försvara hellsangels och påstå dom inte har nått val att göra det dom gör.

Ditt inlägg är inte bara OT utan högst osmakligt.

Det finns inget korkat med att fråga hur mycket pengar folk ger till tiggare och om du inte är intresserad av svaren så är dörren där!
  • nihka
    Anonym (finger) skrev 2015-07-01 18:53:39 följande:

Det är omkring det vad insatta hjälporganisationer säger, ge fan i att ge dom pengar, ni hjälper inte.

Så ju mer ni ger ju mer korkade ni är som går emot folk som vet vad som behövs i den givna situationen

Den här tråden är fortfarande inte till för dig. Den vänder sig till:
    Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni? Capisce?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2015-07-02 16:07:52 följande:
    Du gör väl vad du vill med dina pengar? Vad menar du med att folk här är "dumma"? var och en får väl göra som den vill. Den som inte vill ge pengar till tiggare ska ha respekt för det ställningstagandet också. Det lärde min treåring mig.
    Vad bra att jag och alla andra som ger tiggare pengar har din respekt för ställningstagandet. Du kanske bara har "glömt" att påpeka det de femtioelva gånger någon kallat någon som ger pengar för idiot.

Det blev en tia idag. Tänk att sitta där på asfalten. Det måste ha varit över 40 grader i solen.
  • nihka
    Anonym (Sussie) skrev 2015-07-02 19:05:21 följande:
    En tia till så eländet ska bli kvar.
    Grattis.
     Tackar! Jag utgår från att du gratulerar mig för att jag inte ser andra människor som "elände" så som du gör.
  • nihka
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 19:06:14 följande:

Många av oss betalar tusenlappar för att få uppleva det, det gör i och för sig dom också.

Du gör vad du vill med dina pengar men är du medvetet vad du betalar för?

Ok. Du likställer dina semesterresor med att sitta på asfalten utanför ICA i stekhettan.

De får köpa vad de vill för pengarna. Jag har heller inga synpunkter på vad du köper för dina.

Den fasta månadskostnaden vet jag går till skola, men jag lägger mig inte heller i några detaljer där.
  • nihka
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-02 19:12:05 följande:
    Jättebra gjort!
    Tack, men jag behöver inget beröm.
  • nihka
    Anonym (Sussie) skrev 2015-07-02 19:59:34 följande:
    Det är inte människorna som är elände utan situationen.
    Situationen som du är med och finansierar.
    Situationen är att de inte kan leva i sina hemländer och att detta inte är intressant för deras hemländer förrän de blir till "besvär" hos andra som i sin tur gör det besvärligt för hemlandet. Hoppas tiggarna kommer i långa karavaner hit så det speedar upp processen. Tills något rejält och permanent till det bättre sker på plats får de både hjälp där och här i koppen av mig. Detta är vad jag är med och finansierar.
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?