Inlägg från: Mrs Green |Visa alla inlägg
  • Mrs Green

5:2

Jag har gjort det nästan två månader nu och tycker det funkar jättebra. Det är så skönt att det bara är två dagar i veckan som man måste vara lite "udda" resten av tiden kan man ju vara social och äta som andra.

På fastedagar dricker jag bara kaffe på morgonen. Sen äter jag lunch och middag, t.ex en soppa eller sallad med keso, ägg, tonfisk eller makrill. Jag dricker rejält med vatten. Jag använder Lifesum-appen för att skriva in allt jag äter så jag har koll.

Jag brukar inte träna på fastedagarna, max någon halvtimmes promenad.

De andra dagarna äter jag ca 1700-1800 kcal (skriver upp allt i Lifesum-appen då också) och jag har nu gått ner 13 kg på 12 veckor (varav 8 veckor med 5:2 då).

• Mrs Green

Den här veckan är det måndag och torsdag, men det varierar. Jag anpassar det till vad jag ska göra i övrigt.

Jag tycker som sagt att det bästa med 5:2 är att man ändå kan ha ett normalt socialt liv fem dagar i veckan och äta med familjen eller gå ut och äta/fika eller ta ett glas vin. Kan man inte det är det ju svårt att orka hålla ut i många månader, som behövs om man ska gå ner många kilon.

Svar på tråden 5:2