Inlägg från: nokitus |Visa alla inlägg
  • nokitus

5:2

jag tänkte köra lite 5:2 diet. Undrar om det finns någon annan som kör det. 

Hur gör ni? Vad äter ni under fastedagarna? hur mycket har ni gått ner? 

jag är 168 cm lång, väger alldeles för mycket. hoppas på att gå ner 36 kilo. Börjar idag med min första fastedag. Med tanke på att klockan är 8 på morgonen nu så går det hittills ganska bra:D

• Svar på tråden 5:2
  • nokitus

ojdå....13 kg är ju jättemycket:D vad bra, det gör mej lite extra taggad att höra detdär, vilka dagar i veckan fastar du? och fastar du samma dagar varje vecka? 

• nokitus

Men va kul att höra. Jag har rotat i dietdjungeln ganska länge nu. Så jag tänkte jag skulle prova detta just p.g.a att det är bara 2 dagar riktigt strikt. Att det kan vara enklare att följa i det långa loppet eftersom det ju är mycket socialt över mat. Det bjuds alltid på något när man far på besök, och man träffas oftast just över middag eller lunch.

Men va bra att få höra att det går...nu ska banne mej alla mina graviditetskilon bort samt resten jag samlat på mej;)

• nokitus
    Izi skrev 2015-07-13 13:41:36 följande:

Hej! Ja började köra 5:2 för en vecka sedan, min 3e dag med lågkalorier idag. Lite knepigt är det att hålla hungern borta. Vi kanske kan peppa å tipsa varandra om erfarenheter med tiden ????

jag har nu kört 5:2 dieten i två veckor å gått ner 3,9 kilo:D känns jätteskönt, mitt tips är att dricka en massa buljong under fastedagarna, det håller hungern borta...och sedan dricker jag även äppelcidervinäger blandat med vatten, det hjälper också:D
  • nokitus
    Izi skrev 2015-07-13 14:36:08 följande:

Fantastiskt! Vilket resultat ???? Antar att de är väldigt lite kalorier i buljong, vad använder du för buljong?

jag kör på vanlig grönsaksbuljong, sedan brukar jag ha i lite tabasco...tycker det funkkar bra att dricka...12 kcal på 250 ml...så de e nog jättelite..:D 
  • nokitus
    Izi skrev 2015-07-13 16:49:18 följande:

Ska jag nog prova på Torsdag som blir nästa lågkalori dag. Idag är jag sjukt hungrig hela tiden... De klarade jag mig ifrån i Torsdags. Nu ska jag laga lite lax å koka massa grönsaker :D

på mina fastedagar äter jag egentligen inget annat än en nutrilett smoothie och dricker buljong, kom fram till att jag är mindre hungrig om jag inte äter alls, än om jag äter 500 kcal....
    så mitt totala fastedagsintag ligger på runt 240 kcal....
  • nokitus
    Starka skrev 2015-07-13 19:18:42 följande:

Har kört 5:2 i ungefär ett halv år( har varit några uppehåll) har gått ner 25 kilo

Jag är lite lat av mig så på fastedagarna äter jag gärna kvarg snabbt och enkelt.

ojdå:) du ger mej verkligen hopp om framtiden du:)
    har du motionerat mycket??
Svar på tråden 5:2