Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

5:2

Har kört 5:2 i ungefär ett halv år( har varit några uppehåll) har gått ner 25 kilo

Jag är lite lat av mig så på fastedagarna äter jag gärna kvarg snabbt och enkelt.

• Starka

[quote=75524303][quote-nick]Izi skrev 2015-07-14 09:15:59 följande:[/quote-nick]25 kg på ett halvår, de är ju väldigt bra.... Hur lång tid tog det innan du såg nån effekt av 5:2? Ja började förra veckan, hoppas de ger nå resultat till nästa vecka så man blir motiverad att fortsätta.[/

Ja jag är jättenöjd märkte effekt redan dom första veckorna. Både på vikten men även att sötsugen blev mindre. Har egentligen kört 4:2:1 fyra dagar vanlig mat men med lite tanke på vad jag äter, 2 fastedagar och 1 fridag men har märkt att godis osv är inte så gott längre. Och efter dom första tre fyra fastedagarna så är de inte jobbigt längre, känner mig nästan piggare efter en sån än en vanlig. Har inte motionerat nåt extremt, kört lite styrketräning för att försöka strama upp kroppen lite, men inget på fastedagarna funkade dåligt att lyfta då. Är som sagt lite lat så jag avskyr konditionsträning

Drick massor är ett hett tips och gärna lägga till lite extra vätskeersättning tex. Lifesum är en bra kompis hjälper dig att räkna snabbt och enkel. Jag har ju en bra bit kvar (gick upp 76kilo efter en alvarlig olycka o har sen behandlats med väldigt höga doser cortison men ja känner att detta är nåt som jag verkligen kan leva med och att ja mår bra av det. Det som lockade mig mest är du bestämmer dina faste dagar efter ditt eget liv sätt in dom där dim passar bäst för dig o nästa vecka då är det kanske andra dagar som passar bättre försök 24.Tim mellan

Finns även massa bra 5:2 böcker med recept o grejor som kan va till hjälp. Ja tänker verkligen fortsätta och med tanke på vad mina prover visar så mår min kropp bra på det

• Starka

Jag räknar inte nån träning minus på fastedagarna utan bara kalori in

Svar på tråden 5:2