Sebbe skrev 2015-07-01 10:43:05 följande:
Jag har aldrig påstått att jag ska bjuda på festen heller. det jag menar är att jag bestämmer en summa per gäst eller en klumpsumma som jag kommer stå för som jag inte slår ut på kuvertavgiften, förmodligen typ lokalhyra och tårta.
Det jaq vill göra är att överraska mina föräldrar, vilket jag inte har råd att göra på egen hand.
tycker det är så jävla tråkigt när personer i den här tråden har berättat och förklarat varför de inte gillar kuvertavgift, på ett JÄTTETREVLIGT OCH HYFSAT sätt. och så måste det komma en spydig kommentar från en person som inte ens läst trådstarten ordentligt.
Jag tycker i alla fall att du är en kanon-son med en fantastik förmåga att känna omtanke för andra människor, just nu dina föräldrar. Mailidén är jättebra, för där kan du ge uttryck för din önskan om en härlig dag för föräldrarna och samtidigt understryka att det ska vara hemligt för dem (så inte föräldrarna misstänks för någon 'dubbelagenda' ang kostnader). Du har en bra idé och den kommer från hjärtat, håll fast vid den, tycker jag. Jag är normalt emot kuvertkostnader, men fick jag rätt mailinbjudan/förslag från en person som du så skulle jag gladeligen både betala, köpa present och komma på kalaset. Oki?