• Anonym (Mammis catus)

Hjärta eller hjärna?

Jag älskar min sambo vansinnigt mycket. Det känns som vi delar själsliga erfarenheter och allting klickade direkt. Trodde jag.

Men inte när vardagen tickade på...

Allt kändes så rätt och vi flyttade ihop, i hans lägenhet. Jag sa upp min t.om.

Men problemen började snabbt. Han har levt ensam länge och har noll förståelse för att jag tycker att han behöver ändra på vissa saker. Han har vänner som dyker upp mitt i natten och kan sitta och spela gitarr kl 02.00 när jag ska börja jobba dagen efter. Han röker inne då och då och tycker att man kan äta lite när man vill.

Men det jag tycker känns värst är att jag inte känner mig delaktig i lägenheten. För några dagar sedan sa han att en tjejkompis till honom skulle behöva bo hos oss några dagar för att hon bråkat med sin pojkvän. Han hade redan lovat henne innan han frågade mig. Det hela slutade med att han bad henne sova någon annanstans, men händelser som den här får mig att känna sådan stress.

Han säger ständigt att han älskar mig och visar det på väldigt många sätt. Han säger också att hans värld skulle gå under om jag flyttar, MEN att han samtidigt inte vill ändra på sitt sätt att leva.

Jag vill leva med någon som jag kan skaffa barn med. Som du är nu får jag inte ens min mens som jag ska för att jag känner mig så stressad av situationen.

Så, rent krasst handlar det om ett val mellan hjärta och hjärna.

Jag är så nyfiken på andra erfarenheter. Har du tvingats välja mellan ditt hjärta och din hjärna? Är du i en liknande situation?

• Svar på tråden Hjärta eller hjärna?
  • Lena

Utan tveka flytta eftersom han vägrar anpassa sig efter dig.

• Christi38

Han låter omogen och tycks inte förstå vad det innebär att vara sambos. Att ge och ta bland annat.

• Anonym (Mammis catus)

Jo, jag har ju givit upp min lägenhet för att bo med honom. När den ena gör den uppoffringen borde det ju vara upp till den andra att dela med sig och göra uppoffringar i det GEMENSAMMA hemmet.

Problemet är ju dock även att jag inte har någonstans att flytta. Var tvungen att säga upp min lägenhet eftersom värden skulle ha märkt (och inte tillät) andrahandsuthyrning.

Så funderar att flytta tillbaka till min hemstad och det skulle innebära ett definitivt slut på relationen. Så det är allt eller inget :/

• Anonym (daf)

"tycker att man kan äta lite när man vill"

Vad är det för fel med det?

• Fjäril kär

Det låter som att du är mer en inneboende än sambo för honom.

I dina kläder skulle jag flytta utan att ens tveka.

• Zarch

Han låter barnslig, barnsliga killar tror att dom både kan ha en fin tjej och leva ungkarlsliv samtidigt. Tröttsamt, vad du bör göra kan bara du avgöra.

Däremot så är det tråkigt att man som en lugn och fin tjej måste förvandlas till en arg kontrollerande bitch för att karln ska förstå, det här är ett typexempel på det.

• Anonym (Mammis catus)
    Anonym (daf) skrev 2015-07-01 12:38:18 följande:

"tycker att man kan äta lite när man vill"

Vad är det för fel med det?

Nä, det behöver inte vara något fel med det, men att äta mitt i natten när man ska upp o jobba ger iaf mig lite sämre sömn.

Det sägs ju vara en aning sämre för vikt osv att äta sent etc
  • Anonym (Mammis catus)
    Zarch skrev 2015-07-01 13:11:22 följande:

Han låter barnslig, barnsliga killar tror att dom både kan ha en fin tjej och leva ungkarlsliv samtidigt. Tröttsamt, vad du bör göra kan bara du avgöra.

Däremot så är det tråkigt att man som en lugn och fin tjej måste förvandlas till en arg kontrollerande bitch för att karln ska förstå, det här är ett typexempel på det.

Ja, det är ju just det. Jag försöker ju förklara hur jag känner istället för att tjata, påpeka istället för att bli arg, men att vara ständigt frustrerad gör en ju till slut till en bitter bitch.

Hans kompisar kommer hit mitt i natten och skrattar åt mig när jag går och lägger mig.

Ja, ju mer jag skriver om det, desto mer kört inser jag att det är...
  • Lena

Dinhyresvärd hade inte kunnat nekaprovboende. Du har rätt att provbo med sambo någramånader. Hyresnämnden hade upphävt ev annat beslut från värden

• Anonym (Hjärnan)

Följ din hjärna denna gången och det är även för ditt hjärtas skull du bör följa hjärnan. Han ser dig typ som en möbel han gärna vill ha hemma, inte en person som behöver lite mer anpassning, utrymme och respekt.

Svar på tråden Hjärta eller hjärna?