Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Jag har en teori om varför det är svårsålt just nu -  vi är i mittemellan årstider nu

Lägger man ut vinteroveraller och fleecekläder så tänker folk att "Vintern är snart över" och lägger man ut sommarkläder så tänker man att "Undrar om det kommer passa till sommaren, det är ju så långt dit"

Man vet inte hur våren kommer vara. Hur många koftor och långärmade tröjor behöver man? Eftersom det är i slutet av en kall årstid så har man de varma plagg man behöver, man behöver inte köpa så mycket nytt.

Kommer våren vara varm? Räcker det med en tunna byxor, eller är det galonbyxor man ska satsa på att köpa ett par extra? Är det rent av fodrade byxor som gäller?

Kommer sommaren att komma redan i maj? Är det kanske dags redan då för det där söta linnet? Eller är det kanske det gosiga fodrade jackan med luva som gäller? Kanske blir för kallt för en täckväst? Eller för varmt?

Ni ska se att det tar fart i slutet av april när värmen börjar komma. Då är det läge att pytsa ut vår- och sommarkläder.

A day without sunshine is like, you know, night.
  • Beatrize74

Fru I - du får gärna kika i min pres också...om du inte har annat för dig eller så!

• Beatrize74

Giraffer är fint ju!

• Beatrize74

Michanna - håller helt med dig om att det är jobbigt att man nästan blir spammad med mail om att:

"Jag har vunnit bud hos dig" (Det vet jag väl)
    "Skicka mig dina kontouppgifter..." (hur ska jag annars få pengarna?)...
    "...så sätter jag in pengarna" (Det får jag väl hoppas)

Lugn i stormen, har jag lust att skriva, jag har två barn som först ska nattas, sedan ska jag väga och kolla efter och sedan ska jag sätta mig ner och knattra ner mail till dig OCH de femton andra som också vunnit auktioner av mig.

Jag tycker gott man kan vänta ÅTMINSTONE ett dygn på vinnarmail. Tradera säger ju t.om. "Kontakt inom TRE dagar"

....(det innebär alltså inte inom de första TRE minuterna)

• Beatrize74

snysop - visst är det bättre att få ett igert mail från en köpare än att behöva tjata och kanske inte få något mail alls, helt klart.

jag är väl lite "stingslig" eftersom jag hade just så i går, att många auktioner gick ut. Tre stycken gick ut 10.00 och alla de andra på kvällen vid 18.00.

När jag loggade in på kvällen så hade jag SJU mail innehållande just "Jag har vunnit bud, skicka kontouppgift" varav EN hunnit skriva två mail. Stressande kändes det då när det liksom HÄNGS på låset.

Det jag uppskattar är de gånger som man skickar ett mail och medan man skriver nästa mail så plignar det till och köparen meddelar glatt att han eller hon fört över pengarna. SÅNT är kul!

• Beatrize74

Alltså....för er mattekunniga så hade jag inte tre auktioner som gick ut vid 10.00, utan sex. (Hur viktigt det nu är att påpeka, det såg bara lite konstigt ut)

• Beatrize74

Såg så fram emot att få den här gardinen, den skulle jag sätta upp i barnens lekrum för att matcha mina "wallies" med Paddington som de har på väggen.

Men...så blev jag besviken när den kom. Kanske ni förstår varför jag blev besviken om ni läser beskrivningen. Jag tänkte mig inte för mitt spån.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=25222383

• Beatrize74

En gardin för mig är antingen

- TVÅ gardinlängder
    eller
    - Två gardinlängder och en kappa
    eller
    - EN kappa

eller så....

Jag tolkade det som att "en (av de två) gardinlängderna mäter 150x140 cm" (eller "var och en" om man så vill)

Hur tänker ni? Skulle ni också ha misstagit er om det var en sådan här gardin ni var ute efter, eller är det bara jag?

• Beatrize74

Näe..håller med om att det kanske är tydligt så här i efterhand...hmmm..men jag gick efter rubriken "Paddingtongardiner" och såg bilden, tittade på måttet. Det var precis i slutet av auktionen som jag såg den, så jag var ivrig att lägga ett bud innan det avslutades.

Jag hade tänkt göra panelgardiner av den i alla fall, men nu blir jag TVUNGEN. Jag hade ju sett framför mig hur jag hade kunnat använda den andra längden till att sy kuddöverdrag till deras kuddhörna i lekrummet, men det blir nätt och jämnt att det räcker ändå.

Om jag gör en tråkig kappa så räcker det även till kuddarna.

Snyft! Hade ju sååå sett framför mig hur fiiint det skulle bli med GARDINERNA och kuddarna.

• Beatrize74

Här är ett av våra senaste fynd. Jättestora badlakan, två stycken olika köpte jag från samma säljare HELT NYA i förpackning. Två olika motiv med "Bamse". Den här fick bli lilltösens och Hugo har den andra där Bamse själv badar.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=24817153

Jag saknade alltid sådana här fina motivhanddukar när jag var liten, det ska inte våra barn behöva göra nu.

Hugo är redan överförtjust över sitt "bambam"badlakan.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II