Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Pust...förstår inte varför jag dragit på det så länge. Papperskassarna med kläderna från Hugos första ett och ett halvt år har bara stirrat på mig varje gång jag gått in hit och satt mig. I dag har barnen "hjälpt" mig att lägga in dem. Skönt!

Hugo har sprungit och hämtat kläder i massvis och Isabelle har övervakat det hela så att jag inte gjort fel! Sedan har de underhållit varandra medan jag knattrat in alla nya auktioner. Jag har så snälla barn. Vad hänsynsfullt av dem att låta mamma göra klart allt!

Och...nu tror jag att jag vet varför det varit så dåligt med bud - det är svårt att sälja pojkkläder under "flickor 74/80"

Allt är ändrat och klart, finemang! Känns så SKÖNT!!!

(Kunde inte låta bli, utan lade ut sonens Bamsepyjamas. Visst...den är noppig..och visst, den har två små fläckar...men.....jag KAN bara inte med att slänga den.)

Har ni också kläder som ni bara ÖNSKAR att någon annan tar över vårdnaden för? Jag känner mig nästan beredd att SKÄNKA bort den, bara någon använder den igen. Vill inte att den "ska gå i graven ännu"

A day without sunshine is like, you know, night.
  • Beatrize74

Flutterby...visst...men kolla själva budgivningen..hur det kommit upp från en krona, till 16700 på ÅTTA bud.

• Beatrize74
    Pyret - japp...JAG har...som jag själv köpt nyss på Tradera.men det ska min tjej få växa in i först. Jag har köpt på mig såååå mycket fina 74/80 kläder så det är inte klokt. Hon kommer vara uppklädd som om det vore fest varje dag typ. Kanonfint! Det kanske är JAG som lagt tassarna på alla finingar?
  • Beatrize74

Tess7709 skrev 2006-03-12 10:15:27 följande:
    Ni som säljer, hur gör ni när ni skickar varorna? Köper ni frimärken och frankerar själva och lämnar in eller lämnar ni in och låter "posten" sköta frankeringen?
    De har rätt att ta ut "frankeringsavgift" 200 kronor om du har fler än ett par paket att låta väga och frankera på plats! Har du enstaka paket kan det gå bra.
  • Beatrize74
    Tiril skrev 2006-03-12 21:00:07 följande:
    beatrize: vad är det för postställe som tar 200kr i avgift för att väga paket?tror du har missuppfattat det, posten tar inte nån avgift för sånt.
    Det var vad de sade på vår gamla postcentral i alla fall. Han föreslog att jag skulle köpa frimärken eftersom de har en "frankeringsavgift" nu. Om man har flera paket och postar regelbundet så räknas man som "egen företagare" och det är då som avgiften tas ut.

Gissa om jag blev arg och besviken. Han kallade på halva personalstyrkan för att försöka förklara samma sak för mig.
  • Beatrize74
    jajja81 skrev 2006-03-12 20:23:36 följande:
    Beatrize74: Vart brukar du lämna in dina paket nångonstans??? (dvs svenskkassaservice eller på någon affär/spelbutik...)
    Jag lämnar in där vi tidigare hade vår "gamla" Post, fast nu är det en mindre filial och den enda vi har i stan.
  • Beatrize74

Thumbs Up Fru Cissy - åhhh...precis en sådan jacka som jag letat efter till sonen. Nåja...det kommer väl fler chanser. Din lyckost!

• Beatrize74

Är så nöjd! Har letat efter en sån här täckväst till sonen och nu hittade jag en jättefin och (enligt säljaren) aldrig använd.

Då den hade tio dagar kvar av auktionen så gissade jag på att den inte skulle stanna på 50 kronor, utan överstiga 80 kronor.

Tog KÖP NU som låg på låga 80 och då är det INKLUSIVE frakt. Jag behöver inte betala det alltså.

Jag är supernöjd! Låg och log hela tiden innan jag somnade!

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=25622308

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II