Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Är det någon som kan upplysa en okunnig om vilka klädesmärken bland barnkläderna som är "inne"....förutom P O.P då förstås!
    A day without sunshine is like, you know, night.
  • Beatrize74
    diwa - tack för förklaringen. Jag har aldrig knackat HTML, men väl använt mig av Frontpage. Blir ändå motvilligt imponerad!
    A day without sunshine is like, you know, night.
  • Beatrize74

Callisto - den första täckvästen var jag på väg att buda på. Var beredd att gå upp till åtminstone åttio kronor, så då hade du tur att jag bestämde mig för den som är av exakt likadan modell, men vit!

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=25622308

Psssst....det finns två likadana modeller kvar av den här täckvästen....en ljusblå och en mörkblå.

Jag vill alltid stanna här, för här är jag fri, det är den värld jag lever i
  • Beatrize74

Finns det bara "finsmakare" här? Alltså....det pratades tidigare lite nedlåtande om "Lindex-trash" Finns det ingen "trashare" här då typ...som tycker att små bodies med Bamse och små fjärilar och annat är sött och fungerar alldeles utmärkt?

Ska det vara "funky", "P O.P modernt" och "trendmedvetet" för hela slanten? (OCh då menar jag HELA slanten....en Ida T body för 176 kronor t.ex.)

• Beatrize74
    eilema skrev 2006-03-20 10:57:54 följande:
    Salmiak6: Kvalitet på slitning är väl inte så nödvändigt hos så små barn, men däremot tvättar!! Min son har alltid kräkts som attan och han dreglar till tusen och kladdar med maten. Jag får tvätta hans kläder hela tiden. Och jämför en tröja från tex po.p och en tröja från H&M efter 15 tvättar.
    Fast...jag gråter ju MINDRE blod när banangröten ger fetfina fläckar på bröstet på en body från ett "trashmärke" än på en dyyyr och treeendig body.
  • Beatrize74
    Om det väger 239 som du skrev först, så går frakten på 20 kronor, för då är det UNDER 250 gram.
    (Eller 22 kronor om du skickar det som första klass)
  • Beatrize74
    Skickar ni oftast som 1:aklass brev, eller som ekonomibrev?

Jag har liksom tagit för vana att skicka det som "B"-post och anger alltid att frakten fem, tio eller tjugo kronor etc. Inte 5.50, 11, eller 22 kronor.

Hur gör ni andra?
  • Beatrize74
    Kan någon förklara omdömessystemet. Om jag har
    200 postiva omömden...varför anges det då148?

Det borde ju stå 200 på båda tycker jag. Är det någon
    som förstår bättre hur det hänger ihop?

Omdömespoäng:
    148Antal medlemmar som lämnat positivt:148Antal medlemmar som lämnat negativt:0Totalt antal positiva omdömen:200
  • Beatrize74
    Hmmm...tänkte inte på att det inte går att klistra in tabeller från andra sidor på nätet. Men...ni förstår nog ändå.
  • Beatrize74

Jag har skickat en del PC-spel nu. Det har fungerat bra. Jag har haft bubbelplast runtom och alla har varit jättenöjda.

Nu har jag fått ett meddelande om att ett spel kommit fram, fast att fodralet gått sönder.

Jag är nu av någon orsak fundersam över om jag lindade in den i bubbelplast eller inte. Allt gick så snabbt för att jag skulle få skicka iväg den innan 18.00 samma dag, hade barnen omkring mig och så.

Frågan är nu...om jag INTE lindade in den i bubbelplast, tycker ni att jag borde ta ett ansvar för det trasiga fodralet? Hur skulle ni resonera?

Skulle ni ge ersättning eller anse att ert ansvar slutat i och med att ni lagt det på lådan?

Svårt! (Det var en cd-skiva i ett vanligt litet hårdplastfodral som man har till musikcdskivor och han betalade 25 kronor för spelet...inga stora pengar med andra ord)

Ge mig råd snälla! Ska jag kompensera honom ekonomiskt?

• Beatrize74

Mamma 3 - din tjej behöver inte ett par bootcutjeans som motvikt till alla söta kjolar? (Bara en allmän fundering sisådär)

• Beatrize74

Mamma 3 - blev överraskad av att hitta min dikt hos dig i presentationen. Vad roligt att du tycker om den. Kikade runt lite på din sida. Härligt med tre barn ju.

• Beatrize74

Hjälp....den fiiiiina täckvästen jag köpte till sonen har inte kommit. Jag gick in på Tradera för att kontakta säljaren igen....OCH HAN ÄR AVSTÄNGD!!!!!!!!!

Jag vet att fler av er köpte likadana täckvästar, bland annat en beige och någon av er köpte en gul. Kanske var det från samma säljare?

Han verkade ändå så rar i grattismailet, sådan trevlig ton, lite personlig och många smileys, så jag tänker att det nog hänt något drastiskt som gör att han inte har möjlighet att skicka.

Jag VILL ju tro alla om väl.

Hur går man vidare från det här???

Har skrivit ett allmänt vänligt mail till honom ändå där jag skriver att jag saknar täckvästen etc. Han har skickat mig ytterligare ett mail efter att jag satt in pengarna, så såååånt fuffens kan det väl inte vara...eller???

• Beatrize74

Är det rimligt med en frakt på 44 kronor för två sådana här tröjor, typ matchtröjor. Maken budade stolt in de här. Hon skickade först två enskilda vinnarmail på vardera 22 kronor i frakt, men ändrade sig till 44 kronor för samfrakt i ett nytt mail när hon märkte att vi hade vunnit två tröjor.

Inte kan det väl stämma?

De borde väl till och med kunna få som icke-skrymmande?

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=26238182
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=26238002

• Beatrize74

I sådana fall ska alla dessa dussintals säljare som skriver ".....x..., ej P O.P, GAP, miandi" etc. i rubriken också bli anmälda.

• Beatrize74
    FrökenW skrev 2006-03-29 13:42:49 följande:
    oj vad ni skriver här Jag tror att det pågår en hel de fiffel. Såg en säljare här om dagen som hade otroligt höga bud på sina auktioner. Kollade man budgivningarna så var det en och samma alias som hela tien trissade upp auktionerna. Illa...
    Men hur menar du att det var fiffel? Så ser många av mina auktioner ut också, men då är det någon som sätter emot ett bud från början, som kanske bestämt ett tak på säg 150 kronor. När sedan "X" skriver 50, så blir han överbjuden, sedan 60, sedan 70 etc. tills han kommit upp över 150 kronor och budet blir hans.

Som ensam person kan man ju inte höja auktionens värde...du ökar ju bara på maxbudet om man redan har det vinnande budet.
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II