Inlägg från: Vinterstjärna1984 |Visa alla inlägg
  • Vinterstjärna1984

Vad är pojkfärger enligt dig?

Alla färger förutom Rosa. Tycker min syster i alla fall. För det är den enda färgen hon har förbjudit mig att ha i kläder jag köper till min systerson.
    Själv älskar jag alla glada färger och kommer klä min son i rosa också, dock utan spets och blommor samt mammas lilla fjärilsflicka texter som ofta tillhör dem. Någon som vet vart man hittar rosa kläder även killar kan ha på sig?

• Vinterstjärna1984

Självklart så ska de få ha vilka kläder de vill när de väl är tillräckligt gamla för att välja själva. Innan de är tillräckligt gamla att själva välja så är det upp till föräldrarna, och alla är inte likadana. Vissa kan tänka sig ha blommiga tröjor på sina söner, andra inte, och ingen har egentligen rätt att döma någon annan på grund av att han/hon inte har samma åsikter om allt. Vi är alla individer och har olika åsikter, så länge barnen har de kläder de behöver så tycker jag att man inte ska lägga sig i vad andra gör.
    Vissa föräldrar kanske inte vill att någon ska tro de har en dotter då de har en son och tvärtom, så är det.

Svar på tråden Vad är pojkfärger enligt dig?