Inlägg från: Arbetsmyran76 |Visa alla inlägg
  • Arbetsmyran76

Vad är pojkfärger enligt dig?

Det är en def som varierar genom tiderna, förr hade killar rosa inte tjejer t ex, bara kommersionellt tjafs - ända som skiljer pojkar å flickor åt innan puberteten är kissorganet

• Arbetsmyran76

På 70 talet hade alla barn unisex i orange grönt gult - bara marknaden som försöker lura folk till att tro att barnen inte kan ärva av varandra om de är olika kön - ökad konsumtion = vinst för affärerna - sorgligt att så många går på detta

• Arbetsmyran76

Utveckla, varför ska pojkar inte ha blommor på sina kläder? Och jordgubbar - är det ok? Hundvalp? Hjärtan? Stjärnor? Solsystemet?

• Arbetsmyran76

Vad spelar det för roll om andra tror att ens barn ör flicka när hen är pojke å tvärtom? Könet syns ju inte såvida barnet inte är näck liksom

• Arbetsmyran76

Hur uppfostrar man ngn till att bli kvinna? Trodde det kommer med biologin, könshormoner å sånt. Coolt- så jag kan uppfostra mina flickor till att bli män å tvärt om!? Enkelt oxå- bara sätta på en tröja med en blomma på på pojken asså så växer han upp till kvinna....

• Arbetsmyran76

Kan köpa att breda höfter o bröst är feminint, skäggväxt maskulint men blommor??? Är trädgårdsmästare feminina då pga att de planterar blommor ?

• Arbetsmyran76

Se bra ut och vara trevlig - är det kraven på kvinnor som är läkare, ekonomer, jurister... Kunskap mm uppskattar ju jag från dessa yrkesutövare.... Du haren konstig bild av världen Grind - som låter andra diktera hur samhället ska fungera, utan att själv påverka mot ngt bättre

Svar på tråden Vad är pojkfärger enligt dig?