Vad är pojkfärger enligt dig?
Det är en def som varierar genom tiderna, förr hade killar rosa inte tjejer t ex, bara kommersionellt tjafs - ända som skiljer pojkar å flickor åt innan puberteten är kissorganet
Det är en def som varierar genom tiderna, förr hade killar rosa inte tjejer t ex, bara kommersionellt tjafs - ända som skiljer pojkar å flickor åt innan puberteten är kissorganet
På 70 talet hade alla barn unisex i orange grönt gult - bara marknaden som försöker lura folk till att tro att barnen inte kan ärva av varandra om de är olika kön - ökad konsumtion = vinst för affärerna - sorgligt att så många går på detta
Får inte pojkar tycka om blommor?!?
Utveckla, varför ska pojkar inte ha blommor på sina kläder? Och jordgubbar - är det ok? Hundvalp? Hjärtan? Stjärnor? Solsystemet?
Varför är blommor feminint? Hur tänker du nu?
Vad spelar det för roll om andra tror att ens barn ör flicka när hen är pojke å tvärtom? Könet syns ju inte såvida barnet inte är näck liksom
Hur uppfostrar man ngn till att bli kvinna? Trodde det kommer med biologin, könshormoner å sånt. Coolt- så jag kan uppfostra mina flickor till att bli män å tvärt om!? Enkelt oxå- bara sätta på en tröja med en blomma på på pojken asså så växer han upp till kvinna....
Har män o kvinnor olika skyldigheter??? Utveckla?
Vad är feminint?
Kan köpa att breda höfter o bröst är feminint, skäggväxt maskulint men blommor??? Är trädgårdsmästare feminina då pga att de planterar blommor ?
Se bra ut och vara trevlig - är det kraven på kvinnor som är läkare, ekonomer, jurister... Kunskap mm uppskattar ju jag från dessa yrkesutövare.... Du haren konstig bild av världen Grind - som låter andra diktera hur samhället ska fungera, utan att själv påverka mot ngt bättre
Hur tänker du då nokitus?