Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Vad är pojkfärger enligt dig?

giftgrodan skrev 2015-07-05 19:02:29 följande:

Om du nu går mot strömmen och det är bra att gå med strömmen borde det således vara bra för pojkar att ha rosa. Eller hur menar du?

Det är varken bra eller dåligt att följa strömmen. Det beror på vad det rör, Problemet i samhället är att majoriteten följer strömmen oavsett sakinnehåll.
  • grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 19:06:57 följande:

Jaså. Så du anser att Sverige är en extrem normbrytare gentemot resten av världen? Och dina "indicier" fungerar dåligt, tyvärr.

Kom med lite fakta istället för eget tyckande.

Du kan inte veta vad indicium betyder. Det vore dock intressant att höra vilka normbrytande åsikter du står för.
  • grind

Ja, Sverige är ett extremt land åsiktsmässigt. T.o.m. I Europa och norden är vi extrema.

• grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 19:30:20 följande:

Så bara för att du har dåliga indicier så vet inte jag vad ordet betyder!?

Med det uttalandet bekräftar du att du inte vet vad ett indicium är.
  • grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 20:00:42 följande:

Men lägg ner.

Finns inget att lägga ner. Du får gärna redogöra för en åsikt som vittnar om dina normbrytande åsikter som du påstår dig stå för.
  • grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 20:12:14 följande:

Jo, det finns mycket att lägga ner.

Dessutom påstår jag inte att jag har normbrytande åsikter. Det är du som påstår motsatsen, helt utan belägg.

Jag skrev bara att det inte är normbrytande att ha rosa om man är kille.

Det är ju du som påstår dig gå emot strömmen här...

Du har normativa åsikter i den här tråden. Och nu erkänner du alltså att det även gäller generellt. Intressant.
  • grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 23:04:09 följande:
    Nej, nu blir det så fånigt att jag nästan kissar ner mig. Varför har du sånt behov av att hitta på saker om andra människor? Och du påstår dig gå emot strömmen. Du är ju extremnoramtiv. Det bevisar och erkänner du gång på gång och starka indicium finns. Jojomen.
    Du får gärna nämna detta indicium för det finns ingen logik i det du skriver. Att ha åsikten att alla färger är för alla är normativt i Sverige. Du tycks inte förstå detta.
  • grind
    Natulcien skrev 2015-07-05 23:51:45 följande:
    Nej, nu får du ha dina härskartekniker och höga hästar för dig själv. Lycka till.
    Det är rimligt att du belägger dina påståenden. Men för att svara dig så stämmer det att jag är normativ i mitt beteende. Det är i det närmaste en förutsättning för att lyckas i samhället.

Däremot är jag allt annat än normativ vad gäller mina åsikter. Jag delger dock inte andra dessa såvida det inte är nära vänner eller på internet. Folk är som sagt normativa och det gäller för de flesta även åsikter.
  • grind
    HejPippi skrev 2015-07-07 01:07:04 följande:

Varför bör de inte ha blommor på sina kläder?

För att det är feminint.
  • grind
    Arbetsmyran76 skrev 2015-07-07 23:58:01 följande:

Vad spelar det för roll om andra tror att ens barn ör flicka när hen är pojke å tvärtom? Könet syns ju inte såvida barnet inte är näck liksom

Om de tror att han är flicka uppfostrar de honom till att bli kvinna. Inte särskilt lyckat.
  • grind
    Ciconiidae skrev 2015-07-08 12:06:18 följande:

Om vuxna tror att det är en flicka uppfostras barnet till att bli empatiskt och utseendesfixerat. Varför ska barn uppfostras olika beroende på deras könsorgan?

Hur kan man inte förstå det? Lever du inlåst i en källare?

För att män och kvinnor bedöms olika i samhället. Det ställs olika krav och de har olika skyldigheter.

Din fråga blir som att undra varför en konståkare inte ska ha samma träning som en boxare.
  • grind
    Ciconiidae skrev 2015-07-08 22:15:00 följande:
    Att de bedöms olika och att det ställs olika krav är jag helt med på, detta är dock inte eftersträvbart utan vi vill självklart att samhället ska utvecklas framåt i positiv riktning. Där måste vi alla ta ett ansvar.

På vilket sätt har kvinnor och män olika skyldigheter?
    Jag menar att oavsett situation så kommer omgivningen ha olika krav och förväntningar på hur du ska bete dig och att detta beror på kön.

Ansvar att ha en stat som har lika rättigheter oavsett kön. Sedan tycker jag man ska acceptera att kvinnor och män är olika. Det uppstår bara fler problem om man låtsas som att män och kvinnor kan agera som motsatta könet utan att de utsätts för bestraffning. Jag kan tycka lite synd om könsneutralt uppfostrade ungdomar som invaggats i tron att det är så samhället vill ha dem. Trots att det är ett faktum att maskulina män får extremt mycket fördelar i samhället. Läser nså gott som dagligen om unga män på nätet som känner sig lurade och jag tänker definitivt inte låta mina söner hamna där.

Inte min dotter heller för den delen men hon kommer att få det enklare på så vis att det räcker för en kvinna att se ok ut och vara trevlig. Kraven på männen är högre men de har oerhört mycket gratis om de blir just maskulina män.
  • grind
    Arbetsmyran76 skrev 2015-07-08 23:57:47 följande:

Du haren konstig bild av världen Grind - som låter andra diktera hur samhället ska fungera, utan att själv påverka mot ngt bättre

Varför skulle jag lägga ner energi på det när det är helt bortkastat. Varken du jag eller någon annan kan förändra världen. Däremot kan vi förbättra livet för oss själva och vår familj genom att anpassa oss till det samhälle där vi bor. 

Jag skrattar gott åt folk som sorterar batterier när den enda effekt det kan få är att det må lindra personens dåliga samvete.
Svar på tråden Vad är pojkfärger enligt dig?