Inlägg från: Lurvenpajsaren |Visa alla inlägg
  • Lurvenpajsaren

LCHF-positiva resultat

Goder afton!

Jag vill gärna höra om positiva erfarenheter med LCHF. Hur har du mått? Hur jobbigt var det? Och, självklart, det viktigaste av allt; hur mycket tappade du i vikt? Hur lång tid tog det?

Jag är enormt less på min övervikt och vill inte svälta. Efter två barn har jag hela trettio, förbannade kilon att ta bort. Innan var jag normalviktig och slapp gömma mig i vassen. Nästa sommar ska jag göra bomben från bryggan utan att tömma sjön på vatten.

(Åker på semester snart så skäll inte på mig om jag inte svarar på några dagar!)

Hit it! Give me the positive details!

• Svar på tråden LCHF-positiva resultat
  • Lurvenpajsaren

Tack för era repliker!

Idag, dag två, känner jag mig yr, men det kanske även beror på värmen? Eftersom vi åker på semester imorgon länsar jag kylen på det som finns att äta, och åt en halloumiost, stekt i olivolja, till lunch. Det är fyra timmar sedan och känner ingen hunger alls. Om det är såhär det känns, förutom yrseln, att äta såhär så är det ju fantastiskt! Jag antar att kroppen meddelar när den börjar bli hungrig igen?

• Lurvenpajsaren

Hej Tranan!

Det var tråkigt att höra. Är det så att de konstaterat att det berodde på viktnedgången eller fanns problemen redan i bakgrunden? Beklagar dina missfall. Har själv haft svårt att bli gravid pga endometrios och haft ett missfall så jag förstår din sorg.

Vågar man fråga vad du vägde innan du gick ner tjugo kilo? All respekt om du inte vill berätta det!

Grus grus skrev 2015-07-05 15:36:40 följande:

Åt strikt lchf och mådde jättebra. Gick ner 20 kg på tre månader. Blev väldigt förvånad då jag aldrig var hungrig. Men så började jag må väldigt psykiskt dåligt och var nedstämd. Fick två missfall och trodde min nedstämdhet berodde på det. Men till slut visade det sig att min sköldkörtel var "utslagen", och alla mina värden var jättebra utom just de, samt mitt immunförsvar och vitamin b12 och b9. Allt har ett samband. De förklarade att risken finns vid kraftig viktnedgång, att sköldkörteln börjar krångla, och det leder till bland mycket mycket annat också nedstämdhet och risk för missfall. Så nu går jag på Levaxin och äter tillskott, då tidigare tillskott inte kunnat tillgodoses av kroppen då sköldkörteln har en viktig roll i att ta upp b9 och b12.

Så jag blev smal, men sen har resten förstört mitt liv. Nu har jag tröstätit när jag mått så dåligt och har anklagat mig själv för missfallen. Så nu har jag gått upp allt igen. Men bryr mig inte ett dugg. Kommer aldrig mer utesluta något i kosten. Kolhydrater är viktigt för sköldkörtelns funktion, och när jag en dag mår bättre igen ska jag äta vanlig kost. Aldrig mer lchf.

• Lurvenpajsaren

Det är tråkigt att läsa om det du varit med om. Önskar dig all lycka! Ver hur det är att kämpa med detta.

Men får man inte i sig en del kolhydrater ändå? Via bär och frukt?

• Lurvenpajsaren

Menade inte att förringa ditt inlägg med min fråga, utan den riktas till alla.

Svar på tråden LCHF-positiva resultat