LCHF-positiva resultat
När man går över från sockerdrift till fettdrift som LCHF är så får man inte göra det för fort. Det är otroligt viktigt att äta salt. Att man fortsätter att ta alla vitaminer och mineraler. För det är väl ingen som tror att stora metabola förändringar sker utan minsta krusning?
Det Grus Grus kan ha råkat ut för är möjligen en kombination redan dålig sköldkörtel och för snabb övergång. Så gör inte om hennes exempel utan läs på ordentligt vad som måste finnas kvar på matbordet och varför.
Naturligtvis är vi alla inte lika och därmed finns det vissa som klarar hela livet att äta omåttliga mängder av kolhydrater utan det minsta spår av ofärdigheter. Andra tappar aldrig barndoms-fettet som skapas av amning pga "normal" kost.
Sen är LCHF inte en bantningskur. Viktminskning är endast en positiv bieffekt av alla hälsoeffekterna. Om man slutar att titta på all reklam och slutar förvrida hjärnan att tro på dessa ideal så kommer den mentala hälsan mycket snabbare tillbaka (Som för övrigt också är en av effekterna av LCHF).
Svar på frågan: Min fru gick ned från 73 till 65 på 4 månader. Jag vägde i början 72 och väger fortfarande 72, men så är jag ju en abnormitet .
De verkligt bra effekterna, de som räknas är; Inga hemorrojder, ingen pälsallergi, bättre morgonhumör och totalt stabilare humör, ingen "kattskit" i munnen på morgonen, mycket mer energi, somnar snabbare och sover djupare..... och alla finnar har försvunnit äntligen i 51 års ålder.