• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • esch
    Linkken skrev 2015-07-31 18:39:42 följande:
    Mitt illamående har faktiskt lagt sig lite de senaste dagarna (går in i v. 10 imorgon). Kräks fortfarande på morgonen, men mår bättre under resten av dagen än jag gjort de senaste tre veckorna.
    En sak som kan ha inverkat för mig är att jag börjat ta vitaminer för gravida. Tycker jag har mått bättre och varit piggare sedan jag börjat ta dem. Eller så börjar symptomen bara mattas av annars.
    Vilken vecka är du i och hur länge har du mått illa?
    Jag är i vecka 8 :)
    Jag har med börjat med vitaminer för gravida. Men mår fortf illla. Hihi. Kräksninte. Utan bara är illamående :)
  • Linkken
    esch skrev 2015-07-31 19:54:56 följande:
    Jag är i vecka 8 :)
    Jag har med börjat med vitaminer för gravida. Men mår fortf illla. Hihi. Kräksninte. Utan bara är illamående :)
    Äsch, jobbigt att må dåligt hela dagarna. Det som funkat för mig är att äta salmiak då det känts som värst, det dämpar illamåendet. Dock får man ju inte äta hur mycket salmiak som helst, max 50g/dag, så man får vara försiktig där. Men det funkar säkert inte för alla heller... Tyvärr tror jag man får stå ut med att må som man mår ett tag. Det är ju värt det i slutändan ändå!
  • esch
    Linkken skrev 2015-07-31 20:01:15 följande:
    Äsch, jobbigt att må dåligt hela dagarna. Det som funkat för mig är att äta salmiak då det känts som värst, det dämpar illamåendet. Dock får man ju inte äta hur mycket salmiak som helst, max 50g/dag, så man får vara försiktig där. Men det funkar säkert inte för alla heller... Tyvärr tror jag man får stå ut med att må som man mår ett tag. Det är ju värt det i slutändan ändå!
    Absolut, så är det värt de. Men när man är i den sitsen då man mår pyton, då känns de bara skit. Haha!

Får testa salmiak också, käkar riskakor o torrt rostebröd. Men allt verkar vara förjäves. Hihi.
  • Junisol
    Amaryllis skrev 2015-07-30 22:53:46 följande:
    Jag är också andfådd!! Fick ställa in träningen ikväll för jag får flås bara jag går upp för trappan:)
    Hoppas det går över snart för jag vill gärna hålla igång träningen så länge jag kan
    Haha skönt att jag inte är ensam!
  • esch

Både igår o idag har jag haft lite mensvärk, har dessutom fått blod på pappret när jag torkat mig. Jag blir så himla nojjig! Ska till bm på onsdag. Hoppas att allt är som de ska. :(

• Amaryllis
    esch skrev 2015-08-02 15:13:48 följande:

Både igår o idag har jag haft lite mensvärk, har dessutom fått blod på pappret när jag torkat mig. Jag blir så himla nojjig! Ska till bm på onsdag. Hoppas att allt är som de ska. :(

Vilken vecka är du i? Det var likadant för min kompis men när de undersökte henne var allt som det skulle!
    Håller tummarna!
  • Linkken
    esch skrev 2015-08-02 15:13:48 följande:

Jag har mensvärk mer eller mindre varje dag och har haft det sedan början, det behöver du nog inte oroa dig för, är nog först om det gör jätteont som man kan bli orolig. Lite blödningar lär ju vara normalt, så så länge det bara blöder lite ska du se att allt går bra. Jag håller också tummarna!
  • esch
    Amaryllis skrev 2015-08-02 15:48:13 följande:
    Vilken vecka är du i? Det var likadant för min kompis men när de undersökte henne var allt som det skulle!
    Håller tummarna!
    Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag hoppas verkligen att allt är okej!
  • Erese

Det är med förväntan, glädje, nervositet och oro som jag aktivt hänger på i tråden.

Vart oplanerad gravid, jag och min man har staplat upp för och nackdelar, diskuterat hur vi ska göra. Pendlat från säkra till inte fullt så säkra och med det menas att jag har tvekat mest.

Men efter besök hos abortmottagningen tog vi beslutet att behålla. Jag är troligtvis i V5-6, vi får se om bebis vill stanna kvar. Den valde ändå att bosätta sig i min livmoder trots kopparspiralen.

Är verkligen super nervös men tycker det är kul oxå. Trodde verkligen att det inte skulle bli några fler kidz. Det här kommer bli vårt tredje om allt går som det ska.

Jag tror det blir Bf- slutet på mars

• pomperiposa
    pyretno3 skrev 2015-07-30 05:25:44 följande:

Hejsan,

Plussade för ett par veckor sen BF 17/3 gick precis in i v 8. Är 41 år och väntar min 3:e som blir en liten sladdis, de andra är födda 04 och 08 Jag är överlycklig trots att jag eg. trodde mig vara klar med barnskaffandet, har dock en komplicerad relation med barnens far just nu och kommer sannolikt separera och skilja mig under graviditeten, men jag reder mig bra själv ????

Kram J

Hej Pyretno

Grattis till plusset! Jobbigt med maken, men jag instämmer, det kommer förstås gå bra! Jag fyller 41 nu i höst och bor inte ihop med barnets far även fast jag siktar in mig på att vi flyttar ihop så känns det som man klarar det själv om det inte blir så. Det känns väldigt tryggt att känna sig trygg!

Längtar massor till min lilla bebis som är beräknad till 31/3. Jag får också en sladdis, de två yngsta bor hos mig varannan vecka och är 10 och 13 år men det här känns som att helt börja om med en liten och det känns fantastiskt
Svar på tråden B/F mars 2016