• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • unni
    Mayy skrev 2015-08-06 18:00:26 följande:

Jag kan inte heller äta kött/kyckling/fisk eller ägg. Äter vegetariskt, egentligen äter jag bara vitt bröd, fil och nektariner :) hoppas kunna utöka lite snart! :)

Kan äta lite mer än så. Frukt, varmakoppen, flingor i vatten, rostat bröd med honung på och vegankost när någon lagar det åt mig. Är inte hungrig eller sugen så här är det tvång med mat. Vilket är raka motsatsen mot annars. Älskar äta god mat och till den känslan längtar jag..
  • Linkken
    hannis12345 skrev 2015-08-06 19:41:47 följande:

Förra veckan ca 9+3 slutade mitt illamående helt, jätteskönt men samtidigt nojig..

Va på ul v 8 o då såg vi ett hjärta;)

Vad tror ni? Normalt el ska man kolla?

Jag har förstått det så, att om man sett hjärtslagen är risken för missfall mycket mindre sedan, för då har det ju utvecklats som det ska. Tror inte du behöver vara nojig alltså.
    Mitt illamående har också försvunnit helt plötsligt nu i v. 10 och jag är supernojig, så idag ska jag ringa och boka ett privat ul, förhoppningsvis får jag en tid redan nästa vecka. Det lär vara väldigt vanligt att symptom kommer och går eller försvinner plötsligt, så knappast behöver man oroa sig, men det gör man ju ändå, tyvärr..
  • Junisol

Jag tror faktiskt att det hjälpte med akupunktur under tungan! Känner mig iaf bättre nu o inte sånt där illamående jag hade! Känner mig lite som en ny människa

• esch
    Junisol skrev 2015-08-08 15:52:01 följande:

Jag tror faktiskt att det hjälpte med akupunktur under tungan! Känner mig iaf bättre nu o inte sånt där illamående jag hade! Känner mig lite som en ny människa

Åh, va skönt för dig! Kanske borde testa de? Hmmm.
  • Linkken

Jag är superorolig nu! Har väldigt ont i ryggslutet och har haft det sedan igår kväll. Tänkte att det är växtvärk eller tidiga foglossningar, eftersom jag också känt av det i höfterna då jag gått mycket. Men så läste jag att missfall ofta börjar med ryggont, så såklart blev jag supernojig. Jag är i v. 11.
    Vad har ni andra för erfarenheter av värk i ryggen?

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-10 09:05:14 följande:

Jag är superorolig nu! Har väldigt ont i ryggslutet och har haft det sedan igår kväll. Tänkte att det är växtvärk eller tidiga foglossningar, eftersom jag också känt av det i höfterna då jag gått mycket. Men så läste jag att missfall ofta börjar med ryggont, så såklart blev jag supernojig. Jag är i v. 11.
    Vad har ni andra för erfarenheter av värk i ryggen?

Att missfall skulle börja med värk i ryggen låter lite otroligt tycker jag.. Det borde göra ont i livmodern inte i ryggen :/ Att få ont i ryggen däremot har jag hört hänger ihop med växtvärken, ligamenten men även foglossning. Jag tror att du kan vara lugn. Kram!
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-10 09:16:22 följande:
    Att missfall skulle börja med värk i ryggen låter lite otroligt tycker jag.. Det borde göra ont i livmodern inte i ryggen :/ Att få ont i ryggen däremot har jag hört hänger ihop med växtvärken, ligamenten men även foglossning. Jag tror att du kan vara lugn. Kram!
    Tack för det! Jag tyckte också det lät konstigt, men det står ändå så på många ställen så man blir ju väldigt nervös. Lämnade ringbud hos min bm iaf, så vi får se vad hon tycker då hon ringer upp...
  • typ89
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-28 16:26:04 följande:
    Ja du, jag börjar jobba om två veckor och känner mig alltmer osäker på hur att jag kommer orka. Nu får jag kraftiga vågor av illamående, yrsel och nu sista dagarna värk i maggropen (har bråck på magmunnen). Nu tuggar jag rennie, äter knäckebröd och dricker mjölk, och vilar. Jag jobbar i skolan och vet inte hur jag ska palla. Vill inte berätta om graviditeten än heller, är bara i v 7.
    Jag har hört om vissa som blir sjukskrivna för illamående. Hoppas man slipper. Men prova du lergigan först och se om det hjälper.
    Usch, lider med dej, hur går det nu, är det bättre? sämre?
    Jag har inte vart så aktiv på fl. Äter Legrigan comp varje dag, kräks vissa dagar, vissa mår jag "bara" pyton och ligger utslagen. Märker att om jag rör mej för mycket så käks jag oftare. Blev sjukskriven tom en vecka till men ska till läkaren på torsdag igen, ska se om jag får någon annan medicin då. Hoppas det finns nåt som hjälper mer. Den största trösten är att jag iaf går in i v 9 idag.
  • ulle42
    Linahedman skrev 2015-08-09 15:53:00 följande:

Hej har bf den 10 mars.. Är i V9+2. Detta är andra barnet. Har en son sedan tidigare född juli -13.

Jag vill oxå gärna vara med i grupperna på fb linahedman@hotmail.com

Hej! Jag har bf 7 mars o det är andra barnet, har också en son född juli-13. Blir nästan lika stor åldersskillnad på barnen för oss då ????.

Idag har jag tagit blodprov för kubtest o längtar till första ul om ett par veckor! Har inga direkta graviditetstecken så jag längtar till ul så det känns mer verkligt.

Är också gärna med i fb-gruppen, ulle42@hotmail.com.
Svar på tråden B/F mars 2016