• Hannaliv

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

• Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • MarikaLovisa
    trina skrev 2015-07-24 08:01:38 följande:

vi fick se en liten parvel på ultraljudet igår! :) BF är 23 Februari. Fick med oss en liten bild också! 
    Känns svårt att tro att det faktiskt finns något där inne :) 
    Ska till mvc om drygt två veckor och efter det så vill jag nog berätta för våra familjer iallafall. Får se vad mannen här hemma tycker om det. Resterande kan få vänta tills efter KUB. 

Vad roligt! :) 
    Jag tycker också att det känns svårt att tro att det finns någon i magen, ibland tänker jag att jag kanske bara inbillar mig... men så kommer illamåendet. 

Jag ska inte till mvc för första besöket förrän om 3 veckor och KUB-ultraljud 4 dagar senare... känns så långt bort. 
  • Hannaliv

Åh va kul med ultraljud! Ska oxå på ett tidigt nästa tisdag. Hur mycket såg man när de är såpass små? Ser man att det är en människa liksom? Gjorde du ett vaginalt?

• trina

Det var vaginalt vi gjorde, är bara i vecka 10. Man såg var huvudet och benen var ungefär, haha. Såg ut som en böna med antydan till ben i ena änden och stort huvud i andra.

• PennyPlutt

Jag är 32 år och bor i Kungsbacka. Är beräknad till 17 mars. Vi har en son på 14 mån som ska bli storebror! Tycker också att det är svårt att inte berätta för alla men har själv svårt att förstå att jag är gravid. Mår bra än så länge :)

• MarikaLovisa

Läste på din blogg trina att du ska gifta dig snart? Vad kul!! Jag gifte mig i maj, bästa dagen i livet hittills. Önskar att man kunde göra om dagen igen :)

• GlitterLina

Å så kul me ultraljud.
    Ni som gjort redan hur stort va erat foster i den veckan ni gjorde?
    Jag ska göra vul nu på torsdag. Spännande! Om det stämmer me beräkningen så borde jag då precis gått in i vecka tio.. Jag gjorde ett tidigt ultraljud i som jag trodde va i v 8 men fostret va bara 7 mm då, så de sa att jag va i v 7 ist..

• Hannaliv
    PennyPlutt skrev 2015-07-24 21:29:53 följande:

Jag är 32 år och bor i Kungsbacka. Är beräknad till 17 mars. Vi har en son på 14 mån som ska bli storebror! Tycker också att det är svårt att inte berätta för alla men har själv svårt att förstå att jag är gravid. Mår bra än så länge :)

Va kul! Det blir ganska täta barn då. Beundrar er som vågar det. Själv var jag helt säker på att vänta minst 3 år innan jag våga ge mig på den smärtan igen och skulle inte orka med två små barn som behöver mycket hjälp. Men det beror ju på att jag är lat :) Kommer bli kul för dem att ha en kompis att växa upp med. Hoppas ni på tjej eller kille eller är det vilket som?
  • trina
    MarikaLovisa skrev 2015-07-25 10:40:06 följande:

Läste på din blogg trina att du ska gifta dig snart? Vad kul!! Jag gifte mig i maj, bästa dagen i livet hittills. Önskar att man kunde göra om dagen igen :)

Det kommer bli väldigt roligt, men samtidigt lite jobbigt. Orolig för att jag fortfarande inte kommer må så bra och vill inte stå och kräkas i en buske, haha. Men två av mina närmsta vänner vet om att jag är gravid så de kommer packa förnödenheter :) Så förhoppningsvis löser det sig!
  • Someother
    GlitterLina skrev 2015-07-13 12:03:50 följande:

Finns en hemlig fb grupp som heter bf februari/mars 2016 men den är hemlig så ingen hittar den :) men om ni vill gå med i den så joina gärna :) isf måste ni bli fb vän me mig först så att jag kan lägga till er i gruppen , sen tar jag bort er igen så fort jag lagt till er :)

Jag blir gärna tillagd i den gruppen!
  • Ospecifikt

Hej på er, jag är helt ny på forumet så jag har inte så bra koll. Tips är välkommet!

Jag är gravid i v 11 (10+6) och har varit heltidssjukskriven pga kräkningar, illamående och bristande ork sedan v 5. Det har varit oerhört tufft. Hade en tidig blödning och fick då ett ul i v 6 som var bra och visade normal bild. Var också på inskrivningsul för 2,5 v sedan där ett hjärta slog. Kub om 2,5 v. Känns bra att få se att allt är okej. Mår lite bättre nu men är väldigt trött och har som konstant mensvärk. Ska börja jobba heltid nästa vecka. Lite skraj för hur det ska gå.

Fyllde nyss 30 och berättade då för kollegorna och några av de närmare vännerna som besökte mig. Känns bra att folk vet. Vi har valt att berätta för de vi tycker att vi kan berätta för om ev missfall.

Känner ingen som ska ha barn just nu så vore glad för nya bekantskaper och att få höra hur ni andra i samma situation har det. :)

Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.