• Hannaliv

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

• Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • MarikaLovisa
    trina skrev 2015-07-27 16:15:26 följande:
    Det är drygt två veckor kvar, kommer vara i v 12 när vi gifter oss. Hoppas det hinner gå över, för det är inte roligt att må dåligt, haha.
    Det verkar vara ganska individuellt, en del mår inte illa alls, en del mår dåligt ett par veckor och en del (stackare) mår dåligt hela graviditeten....

Just nu t ex har jag svårt att dricka vatten. Kan inte dricka vatten från kranen, smakar apa... Måste åtminstone blanda saft om det ska gå ner. Läsk smakar inte heller något gott så det har jag slutat dricka helt. Men känner mig lite begränsad när det gäller dryck, haha.
    Ja det är lustigt det där med illamående. Jag hade ju trott att jag skulle vara extremt illamående och ligga och spy hela tiden. Vi åkte på vår bröllopsresa 3 dagar efter att jag plussade så jag räknade med att ligga och spy under semestern. Men än har jag inte spytt även om jag har mått illa och illamåendet har blivit värre i v9-10. 

Känner igen det där med vatten exakt. Jag tycker inte att det smakar äckligt, det tar bara emot att dricka. Och eftersom jag har fått nojig tanke om att inte dricka läsk, juice och sådant för att det förstör tänderna så är det lite kämpigt att få i sig tillräckligt med vätska. 

Men vi får hålla tummar och tår för att du mår lite bättre under bröllopsdagen :)
  • Elin1947

jag hänger gärna med här. är 30 år och väntar första barnet. v.11+3. har gjort första delen i KUB. 

• LillaLyckligaJag

Hej hej!
    Jag hoppar också in här, kul med en Gbg-grupp Glad

Är 26 år och väntar första barnet (v 5+5). Har bokat tid för inskrivning och tidigt ultraljud nu i augusti.

Gravidsymptomen verkar ha lugnat ner sig lite nu sista veckan, mest trött och växtvärk i magen för tillfället. Tacksam över att slippa illamåendet som var de första dagarna.

• Hannaliv

Oj många nya. Flera som bor i centrum och är 26 oxå, kul!

Trina:

Om du ändå är i vecka 12 på bröllopet, ska ni inte offentliggöra det då? Det är ju perfekta tillfället; en lycklig dag som blir ännu lyckligare :) Bölfest liksom, som en film ju hehe. Har en kompis som lät prästen berätta det på hennes mammas begravning. Det var väldigt fint när sorgtårar blandades med glädjetårar.

Var blir bröllopet förresten? Förstår om du inte vill svara men blev nyfiken bara :)

• Hannaliv

Måste säga att det är grymt jobbigt att skilja på er utan bild. Jag minns iaf en bild bättre än ett namn. Kan ni lägga in en bild möjligtvis? Kan ju vara en helt anonym bild om man vill, typ på en blomma, bil, hus ja vad som helst ni har eller kan googla fram :)

• Jennsan84

Tråkigt att må så illa att man måste vara sjukskriven :( hoppas att du mår bättre snart! Oj, inte så kul att bli ensam och gå igenom allt själv. Hoppas du har mycket stöttning från andra håll?!

Fommpen skrev 2015-07-27 18:34:24 följande:

Hej!

Jag tänkte att jag kan hoppa in här. Jag bor i centrala Göteborg, är i v12 nu (bf 12 februari 16). Jag har tvillingar födda 06 sedan tidigare med en annan man. Denna graviditet var inte planerad och min partner är inte så pigg på att bli pappa igen. Så eventuellt blir jag ensam med barnet. 

Jag har mått illa i flera veckor, och det tar verkligen på krafterna. Var sjukskriven i 2 veckor för ett par veckor sedan. 

• trina

Vi ska berätta för våra föräldrar dagen efter bröllopet faktiskt :) Hade en tanke på att berätta under middagen, men det blir lätt fel fokus på något sätt tror jag.

Sen gör vi det offentligt när vi kommer hem från vår bröllopsresa för resten av släkten :) Då har vi också hunnit med kub!

• Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 10:31:15 följande:

Hej hej!

Jag hoppar också in här, kul med en Gbg-grupp 

Är 26 år och väntar första barnet (v 5+5). Har bokat tid för inskrivning och tidigt ultraljud nu i augusti.

Gravidsymptomen verkar ha lugnat ner sig lite nu sista veckan, mest trött och växtvärk i magen för tillfället. Tacksam över att slippa illamåendet som var de första dagarna.

Hej hej!

Va roligt vi är rätt så lika, är också 26 år och väntar mitt första :) varit på inskrivning och på torsdag ska vi på första ultraljud och träffa läkaren för prover och kub snack.

Skönt att du dina symtom verkar lugna, själv är jag trött heeeela tiden och små hungrig mår illa mest på morgonen, har också växtvärk men ont i ländryggen när ja går och står för länge. ????
  • LillaLyckligaJag

Rozha - Hoppas att dina symptom lugnar sig lite snart, man vill ju fortsätta fungera ungefär som vanligt de första veckorna/månaderna.
    Jag har tur och kan anpassa dagarna helt efter hur jag mår för dagen (fortfarande 2 veckors semester kvar). 

• Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 17:02:40 följande:

Rozha - Hoppas att dina symptom lugnar sig lite snart, man vill ju fortsätta fungera ungefär som vanligt de första veckorna/månaderna.

Jag har tur och kan anpassa dagarna helt efter hur jag mår för dagen (fortfarande 2 veckors semester kvar). 

Tack det hoppas jag med :).

Va skönt då får du passa på vila dig bara, själv är jag hemma från jobbet sen igår pga tröttheten och ryggen tänkte vila några dagar tills jag får veta vad läkaren säger på torsdag.

Var bor du?:)
Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.