• modsey

Vaccinera eller ej?

också medicinskt utbildad ( narkossjuksköterska) och jag skulle aldrig i livet låta bli att vaccinera.
    Möjligtvis vänta om det finns medicinska skäl till det, men inte annars.
    Sjukdomarna dödar ( eller skadar) långt fler barn än vad vaccinet gör.
    Har en väninna vars barn dog som bebis av kikhosta.
    En annan som fick sin ena tvilling gravt skadad av Heamofilus ( vi pratar sitta i rullstol och inte kunna kommunicera skadad)
    Jag har två gamla släktingar skadade av polio
    Nyligen i Spanien dog förresten en 6 åring av difteri, efter en ca månads lång kamp på i,IVA...
    Barn har dött eller skadats av den " banal" åkomman mässlingen i rika länder som bland annat Holland, Frankrike och Irland.

Förvisso inget vetenskapligt fakta baserat på så få fall, men börjar du titta på statistiken så ser du tydligt vad som är rätt.
    I vår bekantskapskrets har vi barnläkare och infektionsläkare, INGEN av dem skulle drömma om att välja bort att vaccinera sina egna barn.

• modsey
    Adria77 skrev 2015-07-08 19:46:44 följande:

Jag skrev inte tråd för att bråka med någon. Hade det varit enkla val hade jag inte skrivit tråden utan lyssnat på läkare och mina erfarenheter. Just att det är svårt att göra val då det blir liksom 50/50.

Några fick mässling och dessutom var jag gravid så då fick jag göra prover osv. Men det gick bra.

Chefen och oro det varit sådan panik.

Jag vet inte vad jag skal göra allt jag gör är fel.

Jag fick denna lilla bebismlt alla odds och jag vill ha henne kvar en lång tid.

Förstår inte, fick några stycken av dina kollegor mässlingen trots att de var vaccinerade.
    Har du någon länk till någon artikel, för det borde det stått om i någon medicinsk skrift. Vari landet var det?
Svar på tråden Vaccinera eller ej?