Inlägg från: nervousteen |Visa alla inlägg
  • nervousteen

hjälp! Hypotyreos?

Hejsan! Jag är en tjej på 17 år snart 18. Jag har länge känt mig dålig och har nyligen har någon märkt att jag har en sorts svullnad på halsen som kan vara struma(det finns inom släkten. Jag har alltid trott att det var vanligt då jag haft det länge. Men min hälsa har försämrats och jag började läsa in på vad struma är. Mina symptomer är att jag har varit deprimerad i ett tag nu, ont i leder, trötthet, humörsvängningar, utebliven mens, tappar rösten rätt ofta, låg temperatur, ingen ork, blir sjuk väldigt ofta och går upp i vikt. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag undrar om det är någon som har detta och ge mig lite råd. Jag är ju ändå ung och hypotyreos sägs vara vanligare för äldre personer. Ska jag söka vård?
  • Svar på tråden hjälp! Hypotyreos?
  • nervousteen

Anonymajag: Tack. Är det svårt att leva med hypotyreos? Jag är nervös att det är hypotyreos då jag inte vill veta av att jag har mer sjukdomar.

• nervousteen
    Är det lätt att fastställa om man har hypotyreos? Jag har redan gått ienom flera felbedömningar vilket har lett till dåliga konsekvenser som till exempel operation. Jag har läst lite och det verkar som om det ibland kan vara svårt att säga om man har det eller inte
  • nervousteen

Jag har svårt med att magen producerar för mycket syra, kikhosta och för högt eller för lågt blodtryck.

Svar på tråden hjälp! Hypotyreos?