NOLL rutiner vid 14 månader. Hjälp mig! Vi Mår dåligt av det.
Vet inte vart jag ska börja. Men innan vår dotter föddes har jag aldrig haft rutiner och när dottern föddes så var det skönt att gå efter henne och imed vi gillar vara hemma mycket själva (jag o sambon o dottern) så behövdes de inga rutiner. Men nu när hon är 14 månader så känner jag att det behövs verkligen och de känns ibland som att dottern mår lite dåligt med NOLL rutiner. Men jag vet inte vart jag ska börja? Känner mig så dålig. Jag har jätte svårt med rutiner. Visst, jag vet ungefär vilken tid hon brukar sova/bli trött men inte mer än så. Vi gör ju inte så mycket om dagarna och träffar knappt barn eller vuxna då jag klarar inte av att vara i större folkmägder osv. Upplever att dottern är uttråkad oxå för hon börjat skrika (inte gråta) som in i utan nån anledning och är skit arg många gånger och dunkar sitt huvud i saker o ting med vilje.
Men iallafall, hur ska jag göra? Jag har provat skriva ett litet schema men de funkar i nån dag men sen är det nått som förstör det tex att vi ska va borta en hel dag osv. Har dåligt samvete och jämför mig med andra mammor/föräldrar hela tiden. Kan de bero på att jag kanske mår dåligt, lite deppig kanske? Som gör att jag har svårt att få in rutiner osv???