• FaithHope

BF mars 2016 Sthlm

Hej!

Finns de några fler därute som är gravid med bf i mars 2016 o bor i sthlms området?? :)

har inga "gravid" kompisar runt mig alls.. skulle va kul o prata med folk som är gravida oxå :)

• Svar på tråden BF mars 2016 Sthlm
  • Life_as_supermom

Hej allihopa! Grattis till plussen! Hoppar gärna in här :) är beräknad den 4e mars med mitt 3 barn och bor i Täby :)

• FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-10 23:08:21 följande:
    Hur fungerar Letrozol?
    Det stimulerar äggen så man får fler än bara 1. :)
    giraffmedtankar skrev 2015-07-10 23:14:15 följande:

Hej

Bor i Solna. Gravid med andra barnet bf kring 6 mars.

Grattis till alla plus

Välkommen! :)
    Life_as_supermom skrev 2015-07-10 23:19:44 följande:

Hej allihopa! Grattis till plussen! Hoppar gärna in här :) är beräknad den 4e mars med mitt 3 barn och bor i Täby :)

Välkommen, samma bf som jag har! :)
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-11 10:37:56 följande:

Det stimulerar äggen så man får fler än 1:)

Är det stor risk för fler än ett barn?
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-11 11:10:04 följande:
    Är det stor risk för fler än ett barn?
    Ja det är det. 
    jag blödde rätt mycket efter jag plussade, min läkare tror att jag hade 2 foster och förlorade ett.. ska på vul på torsdag då jag är i vecka 7 (6+5) 
  • Carabellis kusp
    FaithHope skrev 2015-07-11 11:58:43 följande:

Ja det är det. 

jag blödde rätt mycket efter jag plussade, min läkare tror att jag hade 2 foster och förlorade ett.. ska på vul på torsdag då jag är i vecka 7 (6+5) 

Aha, jag förstår. Vet att motsvarande hände en vän som satte in två ägg vid ivf; hon blödde, men födde sedan en fantastisk liten unge. Hon sa själv att det var det nästa scenariot eftersom tvillinggraviditet är så riskfyllt.

Känns det nervöst inför vul?
  • FaithHope
    Carabellis kusp skrev 2015-07-11 15:18:47 följande:
    Aha, jag förstår. Vet att motsvarande hände en vän som satte in två ägg vid ivf; hon blödde, men födde sedan en fantastisk liten unge. Hon sa själv att det var det nästa scenariot eftersom tvillinggraviditet är så riskfyllt.

Känns det nervöst inför vul?
    Ja känner lite likadant.. :P

Ja det är nervöst, men tog blodprover förra onsdagen o nu i måndags och mina hormon nivåer har höjts normalt vid graviditet, men är ändå orolig att de inte finns nå hjärtslag..
  • Camilllla
    jeniii88 skrev 2015-07-10 22:34:54 följande:

Har haft väldigt ont i livmodern idag :( knappt kunnat böja mig och om jag rest mig upp fort så har det huggit till. Kände inte detta under mina förra graviditeter, nån som vet om det är vanligt eller känner likadant?

För mig hugger det till vid snabba rörelser, och känner igen det från båda mina tidigare graviditeter. Så förhoppningsvis är det ingen fara :) hur har du mått idag?
  • jeniii88
    Camilllla skrev 2015-07-11 22:54:52 följande:

För mig hugger det till vid snabba rörelser, och känner igen det från båda mina tidigare graviditeter. Så förhoppningsvis är det ingen fara :) hur har du mått idag?

Tack för svaret :) har fortfarande ont hela tiden men läste att det oftast inte är någon fara precis som du skriver. Men man blir lite nojig så fort något känns annorlunda.
  • Socionomen
    FaithHope skrev 2015-07-09 12:44:03 följande:

Hej!

Finns de några fler därute som är gravid med bf i mars 2016 o bor i sthlms området?? :)

har inga "gravid" kompisar runt mig alls.. skulle va kul o prata med folk som är gravida oxå :)

Hello finns en FB grupp för gravid BF mars 2016.
    jag själv  är beräknad 21 mars och bor i sthlm :)

Vill du gå med kan ni lämna eran mailadress så skicka jag inbjudan. Gruppen är hemlig. 
Svar på tråden BF mars 2016 Sthlm