• Kjell2

Varför är det så knäckande att bli dissad?

Känner igen det från båda hållen. Man träffas på en fest eller något, flirtar en massa mm. Sen ses man igen lite senare och en inser att inget vidare intresse finns. Jobbigt.

Varianten är att man träffas igen, fortsatt intresse, lovar att höras om en vecka när resan, tävlingen, semestern, jobbprojektet är klart. När man sen hör av sig som lovat får man en halv utskällning varför man inte hört av sig tidigare och sen en total undergivenhet för att få ses.

• Kjell2
    Anonym (Tjej) skrev 2015-07-12 11:13:51 följande:

Det är skillnad om man kommit överens att höras om en vecka. Men om man haft en dejt och den ena personen sen hör av sig, varför svarar man inte då bara att man inte är intresserad?

Att inte svara alls är så omoget det bara kan bli.

Bara för att man inte svarar direkt betyder det att man är ointresserad. Speciellt om det man får är något neutralt som Ha en bra resa eller Tack för lunchen.

Men jag kan hålla med om att man bör tack för sig om man inte är intresserad av att ses mera.
  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-12 15:06:42 följande:

Alla skriver bra och egentligen ganska självklara svar som att man ska älska sig själv och fråga sig om dejten duger istället för om man själv duger för dejten. Men det är lättare i teorin än i praktiken att tänka så tråkigt nog.

Sen undrar jag som anonym Tjej ovan varför man inte hör av sig alls om dejten kontaktar en? Även om jag inte skulle vara intresserad av en man så skulle jag ha så mycket klass och stil att jag svarar något för att det är så lågt och elakt att bara låtsas som ingenting. Speciellt i dessa tider med nummerpresentation och leveransrapporter då man vet att den berörda vet att man har sett att den har skickat något eller ringt. För nog är det få personer som är så konstiga eller har gjort bort sig så mycket på en dejt att dom inte ens förtjänar ett svar på ett kontaktförsök.

Jag frågade tidigare men gör det igen för jag fick inget svar. Är inte män intresserade av att kanske bara få en vän om ni inte hör kyrkklockorna ringa? Jag har alltid haft många killkompisar och även om jag inte skulle vilja dejta någon av dom så har vi oerhört roligt ihop och är goda vänner som gör saker tillsammans ibland. Tänker männen aldrig att "Jag vill inte bli sambo med henne men hon är trevlig att snacka med eller ta en middag med ibland"? Och för att det ska hända så måste man ju svara om hon hör av sig. Knäckefrågan är väl egentligen: Vad får en man att inte höra av sig alls på ett kontaktförsök från dejten? (Förutsätt nu att ni har träffats och att det inte är någon på andra sidan jorden på en dejtingsida som du har chattat med ett par gånger bara.)

Var det ett tydligt kontaktförsök eller bara något neutralt trevligt ?

Finns det någon överenskommelse om kontakt i framtiden?

Kan han ha full fokus på något annat just nu?

Finns det någon möjlighet att utveckla relationen mer seriöst i närtid?
  • Kjell2

Alla förstår inte att ett neutralt med en liten hint är ett kontaktförsök där svar förväntas.

Har han full fokus på något annat kanske fokus är total och det finns inte energi för flörtar

Är han intresserad kommer han höra av sig

Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?