Inlägg från: Anonym (hm?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hm?)

Håller jag på att utveckla en ätstörning?

Hur lång är du och hur mycket väger du? Får man inte lägga in den där appen vikt/längd/hur mycket man tränar och så räknar den ut hur mycket man ska äta för att tappa vikt eller hålla vikten?

Sen borde du dela upp maten bättre. Om du äter en middag med 800 kalorier är det för du är vrålhungrig för du inte har ätit någon lunch eller något mellanmål och det är inte bra för kroppen.

Försök att dela upp kalorierna istället och ät frukost, lunch, mellanmål, middag och kanske något på kvällen?

• Anonym (hm?)

Okej. Om du bara äter 1500 kalorier om dagen och tränar så mycket så borde du gå ner i vikt? Om du ska hålla vikten är det inte alls bra. Om du inte börjar äta bättre på egen hand måste du nog vända dig till vårdcentralen och få hjälp.

• Anonym (hm?)
    Anonym (:() skrev 2015-07-12 00:37:20 följande:
    Jag har ingen våg så jag vet inte om jag går ner i vikt men mina mått runt midjan och rumpan har blivit mindre.
    Du får kanske kolla upp det? Väg dig hemma hos någon? Sen om du inte börjar äta ordentligt på egen hand så lär du söka hjälp för det för annars är det farligt för dig.
Svar på tråden Håller jag på att utveckla en ätstörning?