• Emjah

Den andre föräldern förstör semesterplanerna

Det är semestertider och jag har planerat för mig och barnen. Jag ville så klart att barnens pappa skulle veta om planerna (vi är skilda sen ett halvår tillbaka) så jag skickade ett sms till honom om att vi ska köra ner till Kroatien och ta in på camping. Jag fick detta meddelandet från honom "Du tar inte mina döttrar på en resa till Kroatien.

Vill du bli vägkapad, rånad och värre kan du få bli det själv."

Har han verkligen rätten till att besluta hur eller vart jag ska åka? Han visste att jag skulle iväg och från början pratade jag om en restresa och det är han ok med. Men jag tycker att bila i europa verkar trevligare.

• Svar på tråden Den andre föräldern förstör semesterplanerna
  • Kyrkby
    Miss anonym skrev 2015-07-12 14:13:16 följande:
    Du är ju för fan inte klok ju!

Hur kan du säga att dom flesta pappor är kriminella eller har missbruk!? Det är ju förtal för sjutton! Det är såna som du som ska tvångssteriliseras för att föra vidare såna åsikter är idiotiskt och farligt!

Lägg ner din hatkampanj mot män för du är bara patetisk nu!
    Oj, här var det en som blev trampad på tårna !

Tyvärr ser det ut som jag beskriver.
    Det sitter betydligt fler män än kvinnor i fängelser i Sverige.
    Alltså sitter det fler pappor i fängelser än mammor, eller har du en annan uppfattning ?
    Jag har aldrig sagt eller menat att det flesta pappor är kriminella eller att mammor är horor.
    Vi kan konstatera att pappor är mer kriminella än mammor bara genom att titta på hur fängelseklientelet ser ut i dessa frågor.

Sanningen är alltid otäck att höra för den talar aldrig osanning.
    Osanningen är otäck att höra för den talar aldrig sanning......
  • Kyrkby
    Nerfherder skrev 2015-07-12 14:19:04 följande:
    Nä men du sa ju att fäderna ger upp efter 6 mån. Det måste ju även gälla ensamstående pappor?

FYI detta är inte din tråd.
    Det är en slutsats, i ditt inlägg, som du drar, vilket jag inte har sagt eller syftat till.
  • Nerfherder
    Kyrkby skrev 2015-07-12 14:21:37 följande:

Det är en slutsats, i ditt inlägg, som du drar, vilket jag inte har sagt eller syftat till.

Med dina grova generaliseringar så måste det ju bli så...
  • Kyrkby
    Nerfherder skrev 2015-07-12 14:22:52 följande:
    Med dina grova generaliseringar så måste det ju bli så...
    Det får stå för dig !!
  • Nerfherder
    Kyrkby skrev 2015-07-12 14:27:38 följande:

Det får stå för dig !!

Ojdå, tänkte du inte på det? För med alla pappor så måste ju precis alla pappor räknas in...
  • Grus grus

Han kan neka att skriva på för pass till barnen. Annars kan han inte påverka det alls. Du åker vart du vill, så länge du respekterar de överlämningstider ni kommit överens om.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Kyrkby
    Nerfherder skrev 2015-07-12 14:32:28 följande:
    Ojdå, tänkte du inte på det? För med alla pappor så måste ju precis alla pappor räknas in...
    Är man kriminell, sitter man i fängelse eller har suttit i fängelse och kan då kallas fd kriminell.
    Alla som sonat sina brott är inte längre en kriminell person.
    Ja, jag räknar in alla pappor.
    Alla pappor som sitter i fängelse är kriminella liksom alla mammor i fängelser.

Vi vet att återfall i kriminalitet är väldigt hög, retur biljetter är skrämmande vanligt.
    Men det är en annan diskussion, som du kan starta i en annan tråd om du vill.
  • Nerfherder
    Kyrkby skrev 2015-07-12 14:37:43 följande:

Är man kriminell, sitter man i fängelse eller har suttit i fängelse och kan då kallas fd kriminell.

Alla som sonat sina brott är inte längre en kriminell person.

Ja, jag räknar in alla pappor.

Alla pappor som sitter i fängelse är kriminella liksom alla mammor i fängelser.

Vi vet att återfall i kriminalitet är väldigt hög, retur biljetter är skrämmande vanligt.

Men det är en annan diskussion, som du kan starta i en annan tråd om du vill.

Struts!
  • Kyrkby
    Nerfherder skrev 2015-07-12 14:38:49 följande:
    Struts!
    Vad har djuret " struts " med denna tråd att göra, kan du förklara det för mig ?
  • Nerfherder
    Kyrkby skrev 2015-07-12 14:39:51 följande:

Vad har djuret " struts " med denna tråd att göra, kan du förklara det för mig ?

Du "strutsar" min fråga.
Svar på tråden Den andre föräldern förstör semesterplanerna