Inlägg från: Boerboellady |Visa alla inlägg
  • Boerboellady

Ofrivillig pappa

Om DU inte vill ha barn men din sambo vill det... varför skyddar DU dig inte då?
    11 år eller 3 månader spelar ingen. Doppa inte kuken utan att skydda DIG om detta är en issue. Det är inte hennes plikt att skydda ER. Hon har sagt att hon vill ha barn o då skulle du ha dragit öronen åt dig o börjat skydda DIG, för driften att bli mamma kan i många fall vara enormt stark. Det går inte att beskriva för någon som inte känt en så stark drift, vilket du uppenbarligen o av förklarliga inte har.

Du blir säkert en utmärkt pappa. Stå ditt kast och ta ditt ansvar nu. Det är ditt enda val, sen om det är via underhåll eller som förälder kan bara du avgöra.
    MEN... Det din tjej "gjort mot dig" är en piss i havet jämfört med vad du gör mot henne och barnet om du lämnar dem i sticket.

Så less på killar som "blir lurade" att bli pappor. Ni vet ju helt uppenbart hur man gör barn. Så se då fan till att skydda er om ni inte är redo att ta ansvar för ert handlande om tjejen inte tar/tillför div hormoner eller skyddar sig själv.Rynkar på näsan

• Boerboellady
    gracko05 skrev 2015-07-23 16:07:28 följande:
    Ursäkta lite här, men var i tråden har jag skrivit att hon har sagt att hon vill ha barn? Det är inget hon på förhand har sagt till mig, däremot det motsatta. Vi hade pratat om barn innan, vid flera tillfällen, då jag framfört min syn, att barn nog blir aktuellt men lite längre fram och hon har själv hållit med om detta och sagt att det var lite tidigt nu. Det är vad hon har sagt till mig. Och hon har sagt att hon tar sina p-piller. Visst, jag har inte uttryckligen frågat varje dag eller tillfälle om hon tagit sina p-piller, men efter 11 år så litade jag på att hon skulle säga något eller fråga mig om hon t.ex. slutade äta p-piller eller akut ville ha barn nu omgående. 

Vilka öron ska jag lyckas dra åt mig när sambon säger rätt ut till mig att hon också tycker vi ska vänta med barn (men uppenbarligen inte menar det utan ljuger mig rakt upp i ansiktet, det är iaf slutledningen jag kommer till eftersom hon slutade med p-piller). 

Det du säger är ju att jag aldrig någonsin kan eller bör lita på min sambo i frågan om barn, och att även om hon säger till mig att hon inte vill ha barn så ska jag förutsätta att hon kanske lurar mig och skydda mig själv.

Kan man inte lita på varandra om något sådant viktigt vet jag inte om man kan lita på varandra om någonting? Vad har jag för incitament att tro på något annat i förhållandet? 
    Mamori skrev 2015-07-12 17:19:14 följande:

Hur gammal är din sambo?

Hon är 30, jag är 33. 

Ja, Jag tycker helt klart att om man inte vill ha barn så ska man skydda sig för en situation som den här.
    O nu vet du ju varför...?

Vad man säger o vad man vill/menar kanske inte alltid överensstämmer med vad andra uppfattar.{#emotions_dlg.djavulsk}

If you're talking shit behind my back, you're in a good position to kiss my ass!
Svar på tråden Ofrivillig pappa