Inlägg från: Anonym (BIG MAMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BIG MAMA)

Gå ner i vikt ihop!

Nu har jag snart gått ner ca 5 kilo sedan jag började med mina promenader på mindre än en månad. Så nu är jag snart under 120!!

Jag har minskat på portionerna, dragit ner på kolhydrater som ris, pasta & potatis. Fyller ut med grönsaker, keso och frukt. Någon mörk brödskiva med mjukost & fiberhavregrynsgröt med russin & honung till frukost. Kaffe ska tydligen vara bra innan träning också

Jag har en speciell runda som jag brukar gå för det mesta. Den är enklast med barnvagn och det är lite backar och så. En backe är jättebrant & asdryg! Och idag kom jag upp för den med tvillingvagnen utan att behöva stanna och hämta andan! Hejja mej!! Har en snart 3 åring och en 4 månaders bebis i vagnen så det tar i lite extra

• Anonym (BIG MAMA)

Jag väger mig varje måndag och mäter 1 gång i månaden.

Förra måndagen 121.6

Denna måndag 120.4

Det går sakta men säkert!!

• Anonym (BIG MAMA)

Fy vad jag HATAR ordet BANTA!

Min svärmor var här och vi skulle till att äta.. övriga familjen tog makaroner och korv medan jag tänkte äta gårdagens kyckling och göra sallad..

"BANTAR du?" Häver hon ur sig..

"Alltså näe jag tönkte äta upp gårdagens rester bara och sallad äter jag alltid annars.." Blev lite sur.. Måste man banta bara för att man äter nyttigare och tänker på vad man stoppar i sig? Jag tycker det ordet har en sån negativ klang så jag blir illamående!! Jag gillar inte heller att använda ordet banta när barnen hör på och speciellt inte vid matbordet... Usch!!

Hur går det annars för er andra?

• Anonym (BIG MAMA)
    Marie357 skrev 2015-07-31 14:33:47 följande:

Hejsan tjejer..

Här sitter en med träningsvärk i armarna.. Haha..Vägde mig en dag i veckan, men hade då gått upp 1 kg i vikt. Men jag tänkte ha fredag som vägdag men glömde bort mig i morse så jag väger mig imorgon så får vi se..

Har varit ute och gått 1,7 mil denna veckan + varit med sambon och tränat på hans jobb (gratis) Me like!

Det som är det svåra är ju att låta bli det där jävla godiset, men jag ska verkligen försöka nu. Dels spara pengar men också min hälsa och så jävla gott är det ju inte egentligen.

Ska iväg och kolla på nya promenadskor sedan idag, hade tänkt köpa det senare i höst men känner att jag inte har någon dämpning kvar och får problem med skenben och vad när jag är ute och går..

Har inte börjat med lifesum ännu, men ska sätta igång snart.

Vet du om butikerna har börjat få in höstnyheterna? Är ute efter senaste Asics
  • Anonym (BIG MAMA)
    Marie357 skrev 2015-07-31 23:23:51 följande:

Det vet jag dessvärre inte då jag köpte på rea.. Men såg ut som det fanns mycket nytt

Tack! Får ge mig ut å kolla!
  • Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-08-01 15:28:17 följande:

Jag fick dagens 10 km i strålande sol, hoppas vädret är lika bra hos er som hos mig i dag! 

Jag med! Funderade många gånger på att slänga i mig i ån som man passerar ett par gånger Underbart!!
  • Anonym (BIG MAMA)

-2kg sedan i måndags Härligt!!! 118.4 visar vågen nu. Nästa mål: 115..

• Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-08-03 08:17:50 följande:

Bra jobbat :D

Tack!

Start vikten var 125..
  • Anonym (BIG MAMA)
    Kiimmiiy skrev 2015-08-04 02:51:18 följande:

Jag har inte tyckt att -10 kg gjort nån större skillnad på mig kropps mässigt tills jag precis nyss insåg att jag gått och dragit upp shortsen hela kvällen och att dom går ut ca 8 VM i midjan (dom satt tajt innan) nu är jag ännu mer pepp på att komma igång med träningen ordentligt efter semestern. Ska bara klara av mina två vakna nätter först sen blir det gymmet som står på schemat.

Härligt!

Tycker också att ca -7 kg märks lite på kläderna.
  • Anonym (BIG MAMA)

Så roligt att läsa när det går så bra för alla Jag har nu gått ner 13 kg sedan jag började promenera i mitten av juli. Fortfarande så väger jag ju mycket men det går framåt!!

När började ni få kommentarer och komplimanger på er viktnedgång? Inte för att jag bryr mig så egentligen men det skulle vara kul att höra när det börjar synas... Skulle bli mer peppead! Det är ju inte så att jag säger att jag gått ned si och så till omgivningen eller som andra som skryter om minsta hekto.. Eller skryter var väl fel ord men ni fattar?

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!