Inlägg från: Anonym (BIG MAMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BIG MAMA)

Gå ner i vikt ihop!

hallonvaniljte skrev 2015-09-11 08:26:29 följande:

Fredag=vägdag. Har ju haft delmål på 85 kg rätt länge å i dag kom jag i mål! 84.7 kg visade vågen i dag! Så nu fortsätter jag mot 80 kg och få då se den efterlängtade 7an först! Det var många å sen! Typ 20 år sen!!!

1 jan 2015: 110 kg

11 sep: 84.7 kg

Gått ned: 25.3 kg

Nästa delmål: 80 kg

HÄRLIGT!!

Ja -13 kg märks ju i alla fall på kläderna
  • Anonym (BIG MAMA)

Var på kalas i går... Vi hade inte träffat de sedan i slutet av juli.. Så började de kommentera "Har du gått ner i vikt? Du ser mindre ut!" osv till MIN MAN!!? Han som inte gör något eller motionerar mer än han "måste".. Han äter flottiga pizzor, dricker öl, chips godis osv osv.. Fikar m.m.. Men vafasen! ??

Här går jag och släpar VARJE dag och kämpar med motion och mat för att få något resultat.. Matt jag blev men fick lite jävla anamma också..

Härligt att kunna handla kläder från "normala" avdelningen Ja kroppen tar aldrig från de delar som man själv vill ska minska. .

När jag gifte mig för 4,5 år sedan så blev jag häpen när expediten tog fram en klänning i storlek 38 som de till och med fick syn in! Så "små" kläder hade jag aldrig haft.. DIT ska jag komma igen!!... Men lustigt nog så kände jag mig inte "smal" då heller.. Tror det sitter i huvudet.

Ursäkta mitt svamliga inlägg

• Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-09-15 17:24:01 följande:

Blir visst en liten paus i viktminskningen för min del då jag nyss fått reda på att jag är gravid :D men hejar fortfarande på alla er andra! :)

Nej men gud vad roligt!! Jättestort GRATTIS!!!
  • Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-09-15 18:55:06 följande:

Tack :D svårt att förstå. Tog ändå 20 försök och plötsligt efter all denna tid så är jag gravid. Galet :)

Oj 20! Då kan jag förstå att ni är överlyckliga!! Vad roligt för er
  • Anonym (BIG MAMA)

Hur går det för er alla?

Här visade vågen 104.6 kg i morse! Snart nere på mitt första STORA delmål dvs 99! Har gått ner över 20kg nu sedan mitten av juli ungefär

Köpte nya nike skor då när jag började mina promenader i juli och kollade på sulan igår... Det var inte mycket mönster kvar kan jag säga!

Har ett par sprittans nya Asics Kayano som ligger och väntar på posten, men nackdelen med nya skor är att jag får så jäkla lätt skavsår :-/

Hur tänker ni hålla igång med träning nu när det blir kallare? Jag är sjukt peppad att börja jogga regelbundet när jag kommit ner till 99 kg så jag har beställt dubbade skor till snö och is. Men sen då? Vad ska man ha för kläder osv?

Jag är verkligen ingen gym-människa heller... Har varken tid (4 barn!) eller pengar att komma dit just nu. På sommaren brukar jag passa på att gå på Friskis och svettis utejympa då det är gratis

• Anonym (BIG MAMA)

Tack Kiimmiiy!

Jag har kämpat på i ur och skur. Alla dagar har inte varit en dans på rosor precis

Oj! 85 är ju toppen!! Dit ska jag också

Ja utegym finns det något av fast på andra sidan stan... Men annars var det ett bra tips.

Jag måste nog åka ner på någon sportaffär och kolla in kläder och så

• Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-10-14 20:29:51 följande:

Kul att gå in och se att det går så bra för er! :) Det värmer mig. 

Jag ställde mig på vägen i dag för denna veckan, 79,8!! Senast jag var under 80 var... många år sen :)

Underbart! Grattis
  • Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-10-18 16:42:22 följande:

Tack, och detsamma!! :) Så jädra bra du är, och häftigt att du redan promenerat ur ett par skor, så att säga :) Jag får också väldigt lätt skavsår, behöver nästan bara kolla på ett par (för mig) nya skor så ömmar hälarna... 

Under vintern tänker jag fortsätta promenaderna, jag älskar kyla och hur den biter tag i kinderna! Utegym tränar jag gärna på även vintertid, åker längdskidor och långfärdsskridskor mycket då också. Ut och pulsa i snön och göra snögubbar med barnen (tror även att det är lätt att få med barnen på t.ex. skidor eller skridskor?) är också härlig och helt ok träning! :)Så härlig och peppande, STOR stjärna till dig med!! 

Kollade på kvittot när jag köpte skorna och det var 17 juli .. alltså gått ut dem på mindre än 3 månader

Testade mina nya asics i går och än så länge verkar det lovande. Men har mina gamla med mig utifall jag känner skav

Mina skridskor snodde sonen i vintras... så jag får väl sno tillbaka dem Skidor äger jag inga men skulle vilja! Vi har en pytte liten pulkabacke ute på gården så jag får slita i den.. Våra ungar är nästan de enda som är ute här på gården. I ur och skur! Ja vi vuxna med för den delen. Haha..

De har spått att det ska bli en kall vinter också. Jag gillar kyla och dessa mornar när det varit frostigt! Så vackert också!

Idag visade vågen -4hg men efter förra veckans nedgång så var jag inte förvånad!

Pepp till er andra och guldstjärnor till Er med!!
  • Anonym (BIG MAMA)

Ja på något vis är vågen roligare

Idag visade den 102.4 Snart där!!!

• Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-11-11 20:27:29 följande:

Jag håller helt med att vågen är roligare än måtten! Den känns som att det spelar större roll, och är betydligt roligare att få resultat där.

Här har jag nått 78,5, och jag skiner ikapp med solen i Karlstad! Det går låååångsamt, men jag har som sagt ingen stress utan det får ta den tid det tar nu :) det sista kilot har gått på en månad ungefär, men så länge det går minus från en månad till en annan är jag nöjd!

BIG MAMA, du är en inspirationskälla! 

Haha nej men tack! Nu blev jag rörd!!

Vågen visade 100 prick i måndags så jag är supertaggad inför nästa vägning Okej ska erkänna... Har smygvägt mig lite fast på kvällen.. hehe..

Men det är ju jättebra så länge den visar minus eller stillastående Vad duktiga alla är som kämpar! !!

Jag har börjat att fundera lite på ett nyttigare julbord också. Är det någon som har några bra tips? Jag undviker helst potatis och sådant just nu men skulle kunna göra ett undantag på julafton...

Vi var in på ikea och skulle äta lunch en dag. Då tänkte jag ta grönsaksbullar som serverades med pasta. Jag sa att jag ville inte ha någon pasta utan enbart grönsaksröran... Jo tjena. . Grönsaksröran bestod till mesta delen av potatis!? Nån enstaka broccoli... Öööö? Blev jättebesviken.. 5 grönsaksbullar till lunch liksom. . Undrar varför det ens heter grönsaksröra då?
  • Anonym (BIG MAMA)

98.8!!! Tjohoo!!

Har börjat jogga lite på promenaderna men jag blir så sjukt larvig när jag möter någon eller märker att någon kommer, då stannar jag! Haha.. Fjantigt jag vet...

Sjuuukt nöjd är jag!!! -26 kg sedan mitten av juli

• Anonym (BIG MAMA)

Oj! Det var ett tag sedan jag kikade in här. Kul och se att alla sköter sig

Själv så har jag skrivit på ett årskort på ett gym! Väldigt peppade! Trodde aldrig att jag skulle göra det. Men det är inte bara gym utan de har en massa olika gruppaktiviteter också som dans, cirkelträning, yoga m.m. Superkul!!

Skulle ha vägt mig i dag men kom av mig då Minstingen har vattkoppor och knappt sovit..

Start vikt juli 2015: 125 kg

Senast vikt för någon vecka sedan: 93

Nästa delmål: 88

Målvikt: 75

Trots att jag legat på "latsidan" över jul och nyår så visade vågen minus sist jag ställde mig på den Det har inte varit väder för promenader och så fick jag något knas med ryggen. Antar för att jag varit still för länge och bär på en 11 kg guldklimp

• Anonym (BIG MAMA)

Usch... Har hamnat i en viktplatå där allt suger just nu!! I morse stod jag och bad till högre makter på en positiv siffra... Men då hade jag gått UPP ett kg!! Trots att jag tränar och äter sunt. Inbillar mig att det är för att jag har börjat på gym och byggt muskler . Fast jag har inte kört så mycket med vikter... vet att dessa platåer kommer och att det inte är mycket att göra åt. Men det är ju trots allt roligast när vågen visar minus.. Suck... Aja bara att bita ihop & kämpa på.. Motivation och tips mottages gärna

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!