Mbmw skrev 2015-07-16 00:06:39 följande:
Hej! Jag hoppas in här! Är en tjej på 20 år som längtar som faaaaaaan efter ett barn :) pojkvännen (21 år) och jag har varit tillsammans i 4,5 år och bott ihop i typ 2 år.
Har pratat om barn i över ett år nu men då ekonomin inte alltid varit den bästa så har vi väntat. Men nu har jag fått fast jobb och pojkvännen snart börjat nytt jobb så vi har bestämt oss för att börja försöka i april nästa år :D vi känner att båda ska hinna jobba ett tag innan vi börjar försöka men jag önskar verkligen att det va april NU!!!! Hur ska man orka vänta???
Va kul att kunna följa andra yngre som planerar :D
Hur går pratet hemma hos er, är era pojkvänner lika exalterade som ni? Min pojkvän säger att han längtar och han skiner upp när det är barn i närheten men när Jah försöker prata om bebissaker med han ät han inte lika engagerad :/ tror dock det blir annat när det är dags :)
Oj va långt detta blev, sorry ;)
Hej! Välkommen!
Förstår verkligen hur du känner, men tiden flyger iväg. Sambon och jag pratade för ca ett år sen om barn nu till hösten. Kändes ju som en evighet, men nu är vi här! Du får försöka sysselsätta dig med annat för att inte tänka så mycket på det ;)
Vad roligt att din pojkvän också längtar lika mycket. Min sambo pratar inte så mycket om de spontant, men vi pratar ganska mycket om vår framtida bebis tillsammans. Men jag är väl den som är mest drivande i konversationen. Men han tröttnar ibland när det blir för mycket bebisprat :)
Har du/ni många runt i kring er som planerar eller har barn?