• Svelin

Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?

Någon mer som funderar på ett tredje barn, men som velar? Jag vet inte vad jag vill längre. :( Ena stunden så vill jag och nästa så vill jag inte. Våra två barn är 8,5 år och snart 6 år. Det är ju ganska bekvämt nu. Finns det någon mer i samma sits?

• Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?
  • Lilla My o co

Vi! ????

Fast skillnaden är att jag har två barn och min sambo är inte deras pappa.. Så vi försöker nu få en gemensam..

Han är fantastisk med mina barn och vi har varit ihop i över tre år nu och familjen känns stabil.. Men jo, jag som vet hur det är att ha bebis bävar lite.. Barnen är ju så självgående nu ju, ganska bekvämt ju. ????

• Svelin

Ja det är ju det. Sambon är nog lite mer tveksam än jag är, men jag har börjat tveka mer och mer. Känner att det finns mycket som jag vill göra med huset och får man en till då känns ju även det i plånboken. Samtidigt så tycker jag inte att pengarna ska styra. Vi har ju råd med en till och även plats i huset, men då dröjer det ytterligare några år innan man kan göra allt det man vill göra. Sen tänker jag att barn kan vi bara få under en kort period i livet, men bygga och fixa kan vi göra resten av livet. Blir tokig av dessa grubblerier. :/

Men ni har börjat försöka eller?

• Lilla My o co

Jo så tänker vi med. Bygga och fixa hinner man med, men eftersom jag är 36 så känner jag klockan ticka,, ????
    Min sambo är tio år yngre men inser att jag inte kommer kunna få barn i all evighet. Så ska det bli en gemensam så måste det bli snart. Men samtidigt velar vi lite. Han är ju lite ung och jag börjar bli "gammal"... Dessutom är ungarna äntligen lite självgående. Sover längre på morgonen osv osv

Joo vi tänker lite att det blir om det blir. Men samtidigt har vi båda koll på äl och har extra mkt sex få ????

• Svelin

Ja jag blir 34 och sambon 35 i år så man känner att det är nu eller så blir det inte någon mer. Vi får väl sätta oss ner och prata igenom det ordentligt och komma fram till ett beslut, men jag tror att jag iallafall undviker samtalet för när det är bestämt så är det bestämt. Jobbigt när jag själv är velig.

• Mibi

Hej!

Våra barn är 5år och 8år så det är ju rätt bekvämt...! Har velat fram och tillbaka men nu äntligen bestämt oss för att försöka! :) Jag är 32 och min man 40.

• Gummiz26

Hänger på här.. Har dock varit gravid 3 gånger på 2 år men fått missfall.. Men känner lite som ni... Velar... ibland vill jag och ibland skita i det.. Mina 2 är 7,5 och 6

• Svelin

Vi hade den stora diskussionen i fredags och nu är det bestämt att vi börjar i aug/sept. Både skrämmande och spännande.

Välkomna mibi och gummiz!

• Lilla My o co

Spännande svelin :)

Vi har även vi beslutat att försöka "på allvar" nu nästa äl. Dvs nästa vecka. Borde ha äl på lördag 1/8, men eftersom jag senaste fick MF så har jag ingen eg koll när jag har äl. :/
    Ska jag checka med äl-stickor?

Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?