• Svelin

Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?

Någon mer som funderar på ett tredje barn, men som velar? Jag vet inte vad jag vill längre. :( Ena stunden så vill jag och nästa så vill jag inte. Våra två barn är 8,5 år och snart 6 år. Det är ju ganska bekvämt nu. Finns det någon mer i samma sits?

• Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?
  • Lilla My o co

Jo glömde berätta att jag tydligen var gravid nu i början av juli. Men resulterade i tidigt MF i v 6-7..
    Vi blev båda rätt så paffa för vi hade inte haft så mkt sex runt senaste äl.

• Svelin

Tråkigt med missfallet Lilla My. Men kul att ni kör igång nu! :)

• Gummiz26

Ja tråkigt med ditt missfall????. Hoppas du snart blir gravid igen. ????

Jag hoppas alla snart är gravida. Hade varit mysigt med en liten nu när barnen är stora nu.

• Svelin

Jag har varit iväg på en liten semestertripp och det enda jag tittar på är olika sorters barnvagnar! :P Jag blir lite knäpp när jag väl börjar tänka på bebis! :)

Vill bli gravid nu ju!

• Lilla My o co

Haha svelin, jag med!!!
    Igår var vi på en djurpark med barnen och jag och sambon kollade runt på olika barnvagnar hela tiden ;)

• Svelin

Det borde ju inte vara det man funderar på först. Kanske är bra att bli gravid först, men jag kan inte rå för det. Med mina andra barn hade jag först en rejäl brio med separat ligg och sittdel och med andra barnet hade jag en teutonia med mjuklift och s3äen en phil och ted med syskonsits. Den var jag supernöjd med. Lätt att köra och smidigt att båda kunde åka utan att behöva ha en jättebred vagn. Denna gången vill jag ha en som tar ganska lite plats ihopfälld och med en separat liggdel. Vet inte om man ska ha fyra fasta hjul eller en med ett stort rörligt hjul fram. Jag har alltid haft lufthjul, men det verkar ju knappt finnas nu. Vad har ni för erfarenhet av punkteringsfria hjul? Jag har hört att vagnen kan skumpa/skaka mycket med sånna på typ grusväg. Någon som vet?

Snacka om att gå händelserna i förväg, men jag kan inte låta bli och jag måste få prata om det med någon. :)

• Gummiz26

Barnvagnar är inte min starka sida. Hade köpt en av min svåger och svägerska så den var inte ny men den dög???? sen hade jag trevel syskonvagn den var jättelätt o styra och inte klumpig.

• Svelin

Jag har bara köpt begagnade vagnar och det blir det denna gången med, men jag tycker det är kul att kolla runt. Tror det är någon slags förberedelse för mig. :)

• Mibi

Jag skulle vilja ha en vagn som man även kan sätta ett babyskydd i för det saknade jag på min förra. Tips?? :)

• Svelin

Jag är ju så dåligt insatt i dagens vagnar, men det finns nog en hel del sånna vagnar idag.

• Lilla My o co

Min första var en beg Emmaljunga. Bra gung men jobbigt att svänga.
    När tvåan kom var ettan bara 17 månader så då köpte vi en baby travel tvillingarna, med rörliga framhjul. Herre Gud vilken skillnad!!!
    Så med stoora rörliga hjul ifram är ett måste för mig nästa gång. Blur dock begagnad. :)

• Lilla My o co

I princip alla vagnar idag kan man sätta på babyskydd på. Man köper bara rätt sorts adapter som passar till babyskyddets mörke. :)

• Månson82

Oj, jag tror nog att jag kan hoppa in här också.
    För att göra en lång historia kort så slutade jag med p-pillren i dec med tanke på att bli gravid, hade en dålig period med mig själv så det gick ju ingen vidare, så jag började med p-pillerna igen, sen försvann inte denna barn längtan som jag hade. Så jag tog en diskussion med min man igen, och vi kom fram till att jag kör denna kartan ut sen försöker vi med en 3:a :) (snacka om att vela vaFlört )
    Har en som fyller 7 i dec och en som fyller 5 i feb.
    Håller tummar och tår för er alla!

/Mona

• Erese

Hej på er! Vi har blivit oplanerat gravid. Jag satt hemma själv och titta på film, mannen var ute och gjorde stan. Helt plötsligt kom det över mig " jag är gravid" , hade ett test hemma då jag misstänkt det för några mån sedan. Min magkänsla stämde. Fick en chock, kunde inte sluta böla den kvällen. Vi tog ett snabbt beslut om att inte behålla, jag fick en tid till en abortmottagning ( vilket inte var lätt).

Nu sitter jag här med grav symptom till 1000 och en plutande mage. Jag vill förmodligen behålla min man är inte helt emot tanken men han hade hellre hoppats på abort. Vi har ännu inte fattat något säkert beslut. Vi ska till abortmottagningen där vi får möjlighet att ställa frågor och plocka ut kopparspiralen som jag har kvar. Kolla att allt står rätt till.

Det som jag tror att vi bävar lite för är att friheten blir mer begränsad, att vi ska tillbaka till bebis tiden när vi äntligen kommit ifrån det. Vi har haft relativt tuffa bebis år samt att min man vart sjuk två ggr under dessa år.

Våra barn sedan innan är just nu snart fyllda 7år och 4,5år gamla.

Har ni några tips eller råd? Kanske det är bättre att fråga de som redan har tre barn?

• malarfrau

vi velar också våra är 3&4 har slutat på piller med tanke att bli gravid  men nu när de va dags att börja försöka va de ingen av oss som kände oss riktigt säkra på om vi ville... så vi får väl se hur de blir... änsålänge kör vi avbrutet vilket självklart inte är ngn garanti men för oss har de funkar  innan... första barnet och i mellan barnen.

• tovalisa
    Erese skrev 2015-07-28 20:28:20 följande:

Hej på er! Vi har blivit oplanerat gravid. Jag satt hemma själv och titta på film, mannen var ute och gjorde stan. Helt plötsligt kom det över mig " jag är gravid" , hade ett test hemma då jag misstänkt det för några mån sedan. Min magkänsla stämde. Fick en chock, kunde inte sluta böla den kvällen. Vi tog ett snabbt beslut om att inte behålla, jag fick en tid till en abortmottagning ( vilket inte var lätt).

Nu sitter jag här med grav symptom till 1000 och en plutande mage. Jag vill förmodligen behålla min man är inte helt emot tanken men han hade hellre hoppats på abort. Vi har ännu inte fattat något säkert beslut. Vi ska till abortmottagningen där vi får möjlighet att ställa frågor och plocka ut kopparspiralen som jag har kvar. Kolla att allt står rätt till.

Det som jag tror att vi bävar lite för är att friheten blir mer begränsad, att vi ska tillbaka till bebis tiden när vi äntligen kommit ifrån det. Vi har haft relativt tuffa bebis år samt att min man vart sjuk två ggr under dessa år.

Våra barn sedan innan är just nu snart fyllda 7år och 4,5år gamla.

Har ni några tips eller råd? Kanske det är bättre att fråga de som redan har tre barn?

Förstår att det känns som en chock nu, men jag tror att det kommer att gå jättebra! Vi har tre barn (födda 08, 10 och 14) och vi velade jättemycket inför trean. När hon väl kom insåg vi hur LÄTT det är med barn nummer tre. De äldre har varandra, så det blir inte alls samma slitningar som när man gick från ett barn till två. Vi föräldrar har en fantastisk rutin och framför allt perspektiv: vi vet precis hur snabbt lite jobbigare perioder passerar. Trean har tillfört vår familj MASSOR, vi är alla lika lyckliga över att hon kom. :)

Faktum är att övergången från två till tre gick så himla bra att jag inte kan släppa tanken på ytterligare ett barn ... ojoj. Min man låter mej bestämma, och jag vet innerst inne att vi kommer att försöka oss på en fyra. Frågan är bara när ...

Lycka till, man ångrar aldrig ett barn!
  • Lilla My o co

Hejsan allihopa.. Hur Går det för er?

Fick en mens efter mitt MF och började sen räkna, för att se om jag skulle få äl.. Testade lite med äl-stickor och vips var den där!!

Så vi körde på och nu 19/10 är det bim...

Mått illa senaste dagarna, på morgonen.. Mat har smakat konstigt..

Men jag vet ju hur jag är, inbillar mig allt möjligt..

Tog i fredags ett test, men inte morgonrutiner. Som visade neg..

Kanske var för tidigt? Läste efteråt att så tidigt ska man testa på morgonen..

Men men... Nu väntar jag utan tålamod till måndag...

Varför har man så dåligt tålamod? ;)

• mamalolo

Hoppar också in här. Har en 5-åring och en 3,5-åring. Efter riktigt tuffa/intensiva år längtar jag/vi nu efter en trea och har precis börjat försöken (BIM om en vecka ungefär). Har dock väldigt blandade känslor inför detta beslut eftersom vi samtidigt har det väldigt bra och lugnt just nu och det redan känns som att småbarnsåren är över. 

Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?