Inlägg från: Svelin |Visa alla inlägg
  • Svelin

Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?

Någon mer som funderar på ett tredje barn, men som velar? Jag vet inte vad jag vill längre. :( Ena stunden så vill jag och nästa så vill jag inte. Våra två barn är 8,5 år och snart 6 år. Det är ju ganska bekvämt nu. Finns det någon mer i samma sits?

• Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?
  • Svelin

Ja det är ju det. Sambon är nog lite mer tveksam än jag är, men jag har börjat tveka mer och mer. Känner att det finns mycket som jag vill göra med huset och får man en till då känns ju även det i plånboken. Samtidigt så tycker jag inte att pengarna ska styra. Vi har ju råd med en till och även plats i huset, men då dröjer det ytterligare några år innan man kan göra allt det man vill göra. Sen tänker jag att barn kan vi bara få under en kort period i livet, men bygga och fixa kan vi göra resten av livet. Blir tokig av dessa grubblerier. :/

Men ni har börjat försöka eller?

• Svelin

Ja jag blir 34 och sambon 35 i år så man känner att det är nu eller så blir det inte någon mer. Vi får väl sätta oss ner och prata igenom det ordentligt och komma fram till ett beslut, men jag tror att jag iallafall undviker samtalet för när det är bestämt så är det bestämt. Jobbigt när jag själv är velig.

• Svelin

Vi hade den stora diskussionen i fredags och nu är det bestämt att vi börjar i aug/sept. Både skrämmande och spännande.

Välkomna mibi och gummiz!

• Svelin

Tråkigt med missfallet Lilla My. Men kul att ni kör igång nu! :)

• Svelin

Jag har varit iväg på en liten semestertripp och det enda jag tittar på är olika sorters barnvagnar! :P Jag blir lite knäpp när jag väl börjar tänka på bebis! :)

Vill bli gravid nu ju!

• Svelin

Det borde ju inte vara det man funderar på först. Kanske är bra att bli gravid först, men jag kan inte rå för det. Med mina andra barn hade jag först en rejäl brio med separat ligg och sittdel och med andra barnet hade jag en teutonia med mjuklift och s3äen en phil och ted med syskonsits. Den var jag supernöjd med. Lätt att köra och smidigt att båda kunde åka utan att behöva ha en jättebred vagn. Denna gången vill jag ha en som tar ganska lite plats ihopfälld och med en separat liggdel. Vet inte om man ska ha fyra fasta hjul eller en med ett stort rörligt hjul fram. Jag har alltid haft lufthjul, men det verkar ju knappt finnas nu. Vad har ni för erfarenhet av punkteringsfria hjul? Jag har hört att vagnen kan skumpa/skaka mycket med sånna på typ grusväg. Någon som vet?

Snacka om att gå händelserna i förväg, men jag kan inte låta bli och jag måste få prata om det med någon. :)

• Svelin

Jag har bara köpt begagnade vagnar och det blir det denna gången med, men jag tycker det är kul att kolla runt. Tror det är någon slags förberedelse för mig. :)

• Svelin

Jag är ju så dåligt insatt i dagens vagnar, men det finns nog en hel del sånna vagnar idag.

Svar på tråden Försöka med en trea eller inte?! Nån mer?