Anonym (Hjälplös) skrev 2015-07-16 23:55:50 följande:
De du säger är verkligen sant! När de bättre perioderna kommer så försöker man vila upp sig innan nästa helvete brakar loss! Och jag är så slutkörd och känner mig så korkad att jag verkligen trodde att tiden skulle förändra honom av någon anledning. Att han skulle inse själv vad han höll på med. Ingen av mina nära vet om situationen. Eller jag har berättat för min mamma att vi kan bli väldigt arga på varandra och att det har hänt att vi slagits men jag förmildrar det alltid för jag skäms eller kanske för att jag inte vill inse hur pass allvarligt det faktist är :(
Du är inte korkad, om du bara visste hur många som varit där du är nu. Det har ingenting med varken dumhet eller att man är en "svag" människa att göra, du har råkat ut för en person som är sjuk.
Det syns inte utanpå, men han är sjuk och det han gör mot dig är fel på alla sätt.
För mig blev det lättare att lämna när jag verkligen insåg att "jag kan inte tvinga en sjuk människa att söka hjälp".
Risken att han inser vad han gör mot dig är nog obefintlig näst intill tyvärr..
Men det hårdaste av allt, era barn kommer tro att det är sådär en relation ska se ut...
Det är nog dags att du öppnar dig för din mamma och berättar som det är.
Om det var ditt barn som befann sig i din sitts hade du väl viljat veta och kunna hjälpa?
Snälla du..
Spräng sönder fasaden, och släpp in din mamma så hon kan få hjälpa dig tillbaka till ett värdigt liv...