Hur bryter man med en psykopat?
Hur tar man sig ur en relation med en psykopat som man har barn med? Det känns som jag är på väg att sätta mig i den jobbigaste striden jag kommer ha i hela mitt liv. Och har ingen styrka för den!
Hur tar man sig ur en relation med en psykopat som man har barn med? Det känns som jag är på väg att sätta mig i den jobbigaste striden jag kommer ha i hela mitt liv. Och har ingen styrka för den!
Dokumentera allt han säger/gör, separera din ekonomi från hans, tala med någon närstående och när du väl går, låt dig inte luras tillbaka. Vill du utveckla lite mer om ditt läge?
Du packar det nödvändigaste och ser till att komma därifrån. Har du någon släkting/vän du kan bo hos med barnen ett tag?
Du måste bort och samla energi, och klippa all kontakt utom det absolut nödvändigaste om barnen med han.
Så länge han har dig i sitt våld kommer du aldrig att orka ta dig därifrån. Tänk på dina barn som förtjänar bättre, och hämta din styrka där att ta dig bort från honom pronto.
Jag har själv varit där, du får gärna skicka PM om du vill.
Jag måste verkligen börja dokumentera! Efter varje gång han gjort något mot mig så tänker jag alltid att jag måste börja göra det men så flyter vardagen bara på tills nästa gång något sker. Eller jag får alltid försöka trippa på tå kring honom för att det inte ska hända något och jag är så fruktansvärt trött på att leva i denna misär! Fattar inte hur jag har kunnat sjunka så lågt att jag bara "accepterar" det han gör. Eller det gör jag väl inte egentligen men jag gör inte något åt det. Och min stackars dotter! Att hon ska leva i detta. Jag skäms så oerhört över min situation så det är bara en enda person som jag har berättat för. Och anledningen är för att hon är i en liknande situation. Jag känner inte att jag vill lägga över mina problem på andra :( vi är en stor familj och alla mina syskon har sina egna familjer och jag vill inte tränga mig på. Har alltid varit van vid att klara mig själv. Han ska vara hemma med vår dotter nu i några månader och jag är rädd att han ska ta henne ifrån mig nu när han ska vara ledig med henne! Tack för era svar!!
Vi har sallaternas ekonomi vilket vi alltid haft! Jag har inte litat på honom med pengar då han är duktig på att spendera hej vilt! Men det har också vart hans sätt att trycka ner mig när jag varit mammaledig och jag har levt på min lilla mammapenning och i princip gått på knä och han levt på sin lön. Och när jag behövt saker som höstskor eller liknande så använder han det som hot mot mig! Att jag måste serva honom med saker eller ge han sex när han vill för att jag ska få de där skorna osv. Ibland så har jag gjort saker för att jag verkligen behövt något och sen har han ångrat sig i sista sekund och bestämt sig för att jag inte förtjänar det. Ursäkta om allt är lite luddigt skrivet.
Sallaterna = delad
Jag måste verkligen börja dokumentera! Efter varje gång han gjort något mot mig så tänker jag alltid att jag måste börja göra det men så flyter vardagen bara på tills nästa gång något sker. Eller jag får alltid försöka trippa på tå kring honom för att det inte ska hända något och jag är så fruktansvärt trött på att leva i denna misär! Fattar inte hur jag har kunnat sjunka så lågt att jag bara "accepterar" det han gör. Eller det gör jag väl inte egentligen men jag gör inte något åt det. Och min stackars dotter! Att hon ska leva i detta. Jag skäms så oerhört över min situation så det är bara en enda person som jag har berättat för. Och anledningen är för att hon är i en liknande situation. Jag känner inte att jag vill lägga över mina problem på andra :( vi är en stor familj och alla mina syskon har sina egna familjer och jag vill inte tränga mig på. Har alltid varit van vid att klara mig själv. Han ska vara hemma med vår dotter nu i några månader och jag är rädd att han ska ta henne ifrån mig nu när han ska vara ledig med henne! Tack för era svar!!
Det du skriver kunde lika gärna varit mitt inlägg för ett år sedan.
Du ska inte skämmas, för du har inte gjort någonting fel.
Du är förmodligen så nedtryckt och slutkörd just nu att allt känns hopplöst, men det är det inte! Du måste komma ifrån honom och vila upp dig.
Du MÅSTE ha stöd för att kunna ta dig ur situationen, och efter det ännu mer stöd när han kommer göra allt i sin makt för att få dig tillbaka.
Du ska inte skämmas, absolut inte. Du orkar inte göra något åt situationen när helvetet brakar loss, och de "goda" stunderna däremellan går till att försöka hämta andan igen innan det börjar om på nytt, som ett ekorrhjul.
vet någon av dina nära om din situation?
De du säger är verkligen sant! När de bättre perioderna kommer så försöker man vila upp sig innan nästa helvete brakar loss! Och jag är så slutkörd och känner mig så korkad att jag verkligen trodde att tiden skulle förändra honom av någon anledning. Att han skulle inse själv vad han höll på med. Ingen av mina nära vet om situationen. Eller jag har berättat för min mamma att vi kan bli väldigt arga på varandra och att det har hänt att vi slagits men jag förmildrar det alltid för jag skäms eller kanske för att jag inte vill inse hur pass allvarligt det faktist är :(
En sak som du också ska göra nu direkt det är att spela in allt. Sedan får du väl sortera i ljudfiler och ev film. Vet inte om det behövs kameror, men om han missköter barnet så kan det kanske vara bra med dolda kameror också.