• Anonym (***)

Hur bryter man med en psykopat?

Anonym (Hjälplös) skrev 2015-07-16 23:35:12 följande:

Jag måste verkligen börja dokumentera! Efter varje gång han gjort något mot mig så tänker jag alltid att jag måste börja göra det men så flyter vardagen bara på tills nästa gång något sker. Eller jag får alltid försöka trippa på tå kring honom för att det inte ska hända något och jag är så fruktansvärt trött på att leva i denna misär! Fattar inte hur jag har kunnat sjunka så lågt att jag bara "accepterar" det han gör. Eller det gör jag väl inte egentligen men jag gör inte något åt det. Och min stackars dotter! Att hon ska leva i detta. Jag skäms så oerhört över min situation så det är bara en enda person som jag har berättat för. Och anledningen är för att hon är i en liknande situation. Jag känner inte att jag vill lägga över mina problem på andra :( vi är en stor familj och alla mina syskon har sina egna familjer och jag vill inte tränga mig på. Har alltid varit van vid att klara mig själv. Han ska vara hemma med vår dotter nu i några månader och jag är rädd att han ska ta henne ifrån mig nu när han ska vara ledig med henne! Tack för era svar!!

Finns det något du kan göra för att han inte ska vara föräldraledig med barnet? Jag önskar att jag kunde säga något bra, men nej, det är bara hemskt.

Han kommer inte att vara en bra pappa. 

Ärligt. Kan du tänka ut något sätt där du flyttar med barn och allt så fort som möjligt, jamen utomlands skulle jag nog säga.

Jag är hemskt ledsen, men du är i hans klor eftersom ni har barn ihop. Är du kvar i samma stad så kommer han strida för 50% boende och delad vårdnad. I värsta fall kanske han ljuger ihop något om dig och begär mer.

Han kommer använda barnet som slagträ i allt. Han saknar empati och han kommer att spela på dina känslor för barnet i många herrans år. Han kommer skita i det mesta vad gäller god omvårdnad av barn. Han kommer ljuga i familjerätten när du berättar att han missköter barnet.

Nej, fly!
  • Anonym (***)

En sak som du också ska göra nu direkt det är att spela in allt. Sedan får du väl sortera i ljudfiler och ev film. Vet inte om det behövs kameror, men om han missköter barnet så kan det kanske vara bra med dolda kameror också.

• Anonym (***)
    Anonym (Hjälplös) skrev 2015-07-17 20:17:53 följande:
    Du har helt rätt i det du skriver! Jag är såå rädd att han ska börja hitta på lögner om mig och försöka göra mitt liv så jävligt som möjligt och kanske till och med ta dottern ifrån mig! Jag kan inte göra något åt att han ska vara ledig. Han har rätt till det. Och jag vågar inte gå någonstans förrän han börjar jobba igen :( jag är rädd för det med om jag väl lyckas separera med honom och han ändå får umgänge med henne att han inte kommer ta ansvar för henne. Usch det är så fruktansvärt!
    Spela in så mycket som möjligt när han är föräldraledig. (Och annars också.) Det finns bra diktafoner (köp bra märke) med utmärkt ljudupptagning. Dom är små. Göm ett par stycken på inspelning i lägenheten. Det kan vara svårt med tanterna i Familjerätten. Och det kan vara svårt trots inspelningar.

Jag hoppas inte att det är familjerättsbyrån i Göteborg som ska sköta era samarbetssamtal. Dom kommer att försvara honom och tro att du är en orolig mamma bara.Hur det är i andra kommuner vet jag inte, men värre än i Göteborg kan det nog inte bli.

Bor du i storstad? Se om du kan få kontakt med någon förening för ensamstående föräldrar. Se om du kan hitta en där föräldrarna är sk "boendeförälder". Du kommer träffa flera mammor som gått igenom liknande saker i en sådan förening. Du kan få tips och stöd.

Ta också kontakt med en kvinnojour. Du kan få komma dit redan nu, innan er separation, för samtal och stöd.
  • Anonym (***)
    Anonym (Hjälplös) skrev 2015-07-17 20:17:53 följande:
    Du har helt rätt i det du skriver! Jag är såå rädd att han ska börja hitta på lögner om mig och försöka göra mitt liv så jävligt som möjligt och kanske till och med ta dottern ifrån mig! Jag kan inte göra något åt att han ska vara ledig. Han har rätt till det. Och jag vågar inte gå någonstans förrän han börjar jobba igen :( jag är rädd för det med om jag väl lyckas separera med honom och han ändå får umgänge med henne att han inte kommer ta ansvar för henne. Usch det är så fruktansvärt!
    Spela in så mycket som möjligt när han är föräldraledig. (Och annars också.) Det finns bra diktafoner (köp bra märke) med utmärkt ljudupptagning. Dom är små. Göm ett par stycken på inspelning i lägenheten. Det kan vara svårt med tanterna i Familjerätten. Och det kan vara svårt trots inspelningar.

Jag hoppas inte att det är familjerättsbyrån i Göteborg som ska sköta era samarbetssamtal. Dom kommer att försvara honom och tro att du är en orolig mamma bara.Hur det är i andra kommuner vet jag inte, men värre än i Göteborg kan det nog inte bli.

Bor du i storstad? Se om du kan få kontakt med någon förening för ensamstående föräldrar. Se om du kan hitta en där föräldrarna är sk "boendeförälder". Du kommer träffa flera mammor som gått igenom liknande saker i en sådan förening. Du kan få tips och stöd.

Ta också kontakt med en kvinnojour. Du kan få komma dit redan nu, innan er separation, för samtal och stöd.
  • Anonym (***)

Och här passar jag på att göra tummen ner för Familjerättsbyrån I Göteborg.

Såhär ser tanterna ut som jobbar där:  Demon{#emotions_dlg.djavulsk} Fast dom två som jag träffade där senast har gått i pension nu. Tack och lov för det! 

Svar på tråden Hur bryter man med en psykopat?