Hur bryter man med en psykopat?
Jag måste verkligen börja dokumentera! Efter varje gång han gjort något mot mig så tänker jag alltid att jag måste börja göra det men så flyter vardagen bara på tills nästa gång något sker. Eller jag får alltid försöka trippa på tå kring honom för att det inte ska hända något och jag är så fruktansvärt trött på att leva i denna misär! Fattar inte hur jag har kunnat sjunka så lågt att jag bara "accepterar" det han gör. Eller det gör jag väl inte egentligen men jag gör inte något åt det. Och min stackars dotter! Att hon ska leva i detta. Jag skäms så oerhört över min situation så det är bara en enda person som jag har berättat för. Och anledningen är för att hon är i en liknande situation. Jag känner inte att jag vill lägga över mina problem på andra :( vi är en stor familj och alla mina syskon har sina egna familjer och jag vill inte tränga mig på. Har alltid varit van vid att klara mig själv. Han ska vara hemma med vår dotter nu i några månader och jag är rädd att han ska ta henne ifrån mig nu när han ska vara ledig med henne! Tack för era svar!!
Han kommer inte att vara en bra pappa.
Ärligt. Kan du tänka ut något sätt där du flyttar med barn och allt så fort som möjligt, jamen utomlands skulle jag nog säga.
Jag är hemskt ledsen, men du är i hans klor eftersom ni har barn ihop. Är du kvar i samma stad så kommer han strida för 50% boende och delad vårdnad. I värsta fall kanske han ljuger ihop något om dig och begär mer.
Han kommer använda barnet som slagträ i allt. Han saknar empati och han kommer att spela på dina känslor för barnet i många herrans år. Han kommer skita i det mesta vad gäller god omvårdnad av barn. Han kommer ljuga i familjerätten när du berättar att han missköter barnet.
Nej, fly!

Fast dom två som jag träffade där senast har gått i pension nu. Tack och lov för det!