• Anonym (cv)

Hur bryter man med en psykopat?

Anonym (Hjälplös) skrev 2015-07-16 23:14:51 följande:

Hur tar man sig ur en relation med en psykopat som man har barn med? Det känns som jag är på väg att sätta mig i den jobbigaste striden jag kommer ha i hela mitt liv. Och har ingen styrka för den!

Det absolut bästa och mest skonsamma sättet att göra slut på en relation med en psykopat är att se tilm att själv bli dumpad. Då slipper man alla eventuella trakasserier och hämndaktioner.

Lättare sagt än gjort. Vet inte riktigt vad bästa sättet är men antar att det är att på något sätt bli fullständigt ointressant och betydelselös i psykopatens ögon. Att bli utblottad om psykopaten går igång på att mjölka en på pengar. Att bli vanskapt om psykopaten attraheras till en sexuellt. Svårt att få till nåt sånt förmodligen.

Nä har inga bra tips förutom att dokumentera konsekvenserna av alla kriminella handlingar som psykopaten utsätter en för, göra slut och sedan gå under jorden under ett bra tag framöver. Kanske ta hjälp av polisen och en kvinnojour. Om man har medlena kanske en flytt utomlands under några år.
Svar på tråden Hur bryter man med en psykopat?