Inlägg från: vaniljkaka |Visa alla inlägg
  • vaniljkaka

Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett

Ursäkta för äcklig tråd, men jag mår fan inte bra. Varit förstoppad jätte länge, min mage är stenhård, öm och putar ut. 

Jag vet att jag borde gått till läkare för länge sen. Men har inte vågat.

Idag var jag så trött på helvettet så jag testade något som folk tipsat om på nätet. Ut kom en tablett! En stenhård medicintablett! Ska inte tabletter smälta i magen? 

Det är velnafaxin jag äter. Exakt en sån kom ut :( tänk om det ligger massa såna tabletter inne i mig?? 

Va ska jag göra? ;( Skickar med bild på hur tabletterna ser ut om det har ngn betydelse 

• Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett
  • vaniljkaka
    Anonym (Id) skrev 2015-07-16 23:39:15 följande:

Det absolut bästa mot förstoppning enligt mig är Lactulos. Ta maxdos och försök vänta ca 7-8 timmar så ska du se att det hjälper! Det är det enda som fungerar för mig och jag har också en mage som aldrig vill fungera själv.

Vilken tur att jag köpte just lactulos igår, tog 30ml för ca 4 timmar sedan, magen för ont och kurrar och jag är jättebajsig. Men inget kommer ut :(

Eller vad är maxdosen? Dricker snart upp hela flaskan om de inte funkar

• vaniljkaka

Tack för alla era svar, jag gjorde som ni sa och köpte microlax , har använt en tub och det kom ut lite hårda korvar, typ som ostbågar hahhaa förlåt för äcklig info.

Men jag känner fortfarande att det sitter något precis innanför rövhålet, säkert något stort och hårt som jag är livrädd för att ''föda'' ut :( kommer göra så ont!

Men hur får jag ut resten??? hur många microlax kan man ta? 

• vaniljkaka

Köpt ingredienser till pajalagröt som jag ska börja äta.

Googla om ni inte vet vad det är :) bra för cpmagar 

Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett