Du måste logga in för att svara i en tråd.

• vaniljkaka

Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett

Ursäkta för äcklig tråd, men jag mår fan inte bra. Varit förstoppad jätte länge, min mage är stenhård, öm och putar ut. 

Jag vet att jag borde gått till läkare för länge sen. Men har inte vågat.

Idag var jag så trött på helvettet så jag testade något som folk tipsat om på nätet. Ut kom en tablett! En stenhård medicintablett! Ska inte tabletter smälta i magen? 

Det är velnafaxin jag äter. Exakt en sån kom ut :( tänk om det ligger massa såna tabletter inne i mig?? 

Va ska jag göra? ;( Skickar med bild på hur tabletterna ser ut om det har ngn betydelse 

• Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett
  • Anonym (Magen)

Det finns flertalet läkemedel man kan ta för hård mage utan recept. Typ dulcolax, laxoberaldroppar, laxido. Finns även vissa naturläkemedel som psyllumfrön/linfrö. Det tas dagligen så slipper du bli så förstoppad. Är det så att du vanligtvis är förstoppad och har mediciner för det bör du prata med din läkare.

Tabletter ska smälta i magen, men är man så förstoppad så kan det kanske vara så att den inte kunnat brytas ner

• Anonym (Id)

Det absolut bästa mot förstoppning enligt mig är Lactulos. Ta maxdos och försök vänta ca 7-8 timmar så ska du se att det hjälper! Det är det enda som fungerar för mig och jag har också en mage som aldrig vill fungera själv.

• Anonym (Haft endel problem)

Köp lactulos! Det är förjävligt att behöva gå runt med dom problemen.

• vaniljkaka
    Anonym (Id) skrev 2015-07-16 23:39:15 följande:

Det absolut bästa mot förstoppning enligt mig är Lactulos. Ta maxdos och försök vänta ca 7-8 timmar så ska du se att det hjälper! Det är det enda som fungerar för mig och jag har också en mage som aldrig vill fungera själv.

Vilken tur att jag köpte just lactulos igår, tog 30ml för ca 4 timmar sedan, magen för ont och kurrar och jag är jättebajsig. Men inget kommer ut :(

Eller vad är maxdosen? Dricker snart upp hela flaskan om de inte funkar

• uska81

Ta microlax också om du är hård längst ner. Du kanske måste lösa upp proppen för att få ut allt som lactulosen löst upp Så att säga! Ibland krävs det 2/3 microlax

• Klexane
    uska81 skrev 2015-07-17 00:01:42 följande:

Ta microlax också om du är hård längst ner. Du kanske måste lösa upp proppen för att få ut allt som lactulosen löst upp Så att säga! Ibland krävs det 2/3 microlax

2/3 microlax? Helt fel. Man ska ta 1-2 HELA microlax vid svår förstoppning. 2/3 microlax har noll effekt.
  • Meus Veritas

Säger som de senaste ta microlax. Det sitter säkert ett stopp långt ner i tarmen som behöver komma ut först innan allt annat kan komma ut. Funkar inte det så pröva klyx

• 1Carro82

Jag hoppas förstoppningen släppt! Tänk på att dricka mycket och röra på dig. Tänkte bara meddela att det finns tabletter (vissa sorters depottabletter) där själva "skalet" på tabletten inte bryts ner utan det verksamma ämnet frisätts inifrån tabletten och man sedan bajsar ut vad som kan se ut som en hel tablett. Jag kan inte se om tabletten du äter är en sådan depottablett (den är inte svensk väl?)  men det är ju inte omöjligt.

• vaniljkaka

Tack för alla era svar, jag gjorde som ni sa och köpte microlax , har använt en tub och det kom ut lite hårda korvar, typ som ostbågar hahhaa förlåt för äcklig info.

Men jag känner fortfarande att det sitter något precis innanför rövhålet, säkert något stort och hårt som jag är livrädd för att ''föda'' ut :( kommer göra så ont!

Men hur får jag ut resten??? hur många microlax kan man ta? 

• Anonym (20 år)

Lactulos är blaha,blaha bara! Gav mig endast öm gasmage. Med 20 års erfarenhet av förstoppning säger jag bara en sak- har det gått långt tid köp lavemang! När jag inte skitit på 9 dar och inte ens kunde gå längre tog jag det. Vilken befrielse! Tungan ute  Dulcolax kan funka om man tar 2 och inte är jätteförstoppad. Numer får jag skita,men aldrig allt så var femte vecka får jag förstoppningsdiarre då jag verkligen får tömma magen. Också en befrielse!

Svar på tråden Förstoppad. Bajsade ut en hel tablett